حضور ۸۱۰ نیروی عملیاتی در مسیر های پیاده روی زائران

...
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: با بازگشت زائرین از کربلا و کشور عراق، از روز گذشته تا کنون در تمامی معابر و پایانه های مرزی هیچ گونه تراکم ترافیکی مشاهده نشده است.
خبرگزاری صدا و سیما، یعقوب سلیمانی در تشریح خدمات هلال احمر در قالب طرح همسفران خورشید که به منظور امدادرسانی به زائران پیاده امام رضا ع برگزار می شود، گفت: این طرح از ۲۷ شهریور، آغاز شده و تا ۶ مهر نیز ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در مدت این ۱۱ روز و در طول ۶ مسیر اصلی، حرکت زائران پیاده بارگاه امام رضا ع ، ۱۰۶ پایگاه و پست امدادی، ۲۷ پایگاه امداد و نجات ثابت، ۴۴ پست موقت، ۳۵ تیم سیار امداد و نجات و ۲۵ مرکز پاسخگویی شعب و ستاد استان استقرار دارد.

حضور ۸۱۰ نیروی عملیاتی در طرح

سلیمانی با اشاره به حضور ۸۱۰ نفر/ روز نیروی عملیاتی هلال احمر در پست ها، پایگاه ها، تیم های سیار و ستاد شعب شهرستانی و استان اظهار کرد: در این طرح ۱۳۵ نفر/ روز در پایگاه های امداد و نجات ثابت، ۲۲۰ نفر/ روز در پست های موقت امدادی، ۷۰ نفر/ روز در تیم های سیار امداد نجات، ۲۸۰ نفر/ روز در مرکز پاسخگویی شعب شهرستان و ستاد استان همچنین هفت تیم اسکان اضطراری از استان های خراسان شمالی، جنوبی، سمنان، تهران، قم، البرز و گلستان در ۷ نقطه از مسیر اجرای این طرح مشغول به فعالیت هستند.
دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره لجستیک و ناوگان خودرویی در طرح همسفران خورشید گفت: ۲۲۰ دستگاه خودروی عملیاتی در این طرح استفاده می شود که شامل ۵۹ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۶ دستگاه موتورلانس، ۲۷ دستگاه خودروی نجات و ۵۶ وانت کمک دار عملیاتی و دو دستگاه خودروی ارتباطات و ۱۰۹ دستگاه دیگر خودرو های عملیاتی و ۲ فروند بالگرد فعال شده اند.

منبع: اخبار اجتماعی ‌صداسیما