راه موفقیت نظام در داخل کشور است

...
سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از وقوع حریق گسترده کارخانه کفش در منطقه شاد آباد انتهای خیابان ۱۷ شهریور، خبر داد.
خبرگزاري صدا و سيما ، علیرضا زاکانی در همایش جوانان انقلابی گام دوم انقلاب در مسجد پیامبر اعظم رفسنجان افزود: در داخل مشکلات وجود دارد، در مقدمه گام دوم انقلاب بايد راه را هموار کنیم و ناهمواری ها را بشناسیم. دقت در دشمنی دشمن، برایمان امر قطعی است.

 شهردار تهران همچنين گفت: قاطعیت با دشمن و رآفت با عموم مردم باید شکل گیرد. فاصله عمل و مسئولان باید کم باشد. در داخل کشور نباید سطحی نگاه کنیم، باید مشکلات داخل را بشناسیم و آن ها را رفع کنیم.

وی دشمني دشمن، مشکلات اقتصادی، غفلت مردم و مسئولان را پایه استقرار و ضربه زدن دشمن به نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: راه مواجهه با دشمن قوی شدن، پیش دستی کردن و خدمتگزاری صادقانه به مردم است.

زاکانی  گفت: همه امکانات کشور برای عبور از مشکلات مهیاست به شرطی که خوابمان نبرد. برخی راهکار ها به مسئولان بر می گردد در این غفلت، جهاد تبیین و جریان مطالبه هم مهم است.

وی همچنين  افزود: در کشور هم داشته ها و ظرفیت های خوبی داریم و هم نقص داریم. بی تفاوتی در کشور توسط مسئولان خیانت به کشور است. هر کجا از اسلام و امامین انقلاب تبعیت کردیم موفق شدیم.

شهردار تهران اين را هم گفت که آزادی عمومی ملت ما امروز دربند تحقق استقلال فرهنگی و اقتصادی است. آزادی داریم، اما آزادی به معنی اینکه فرد در تحقق اصل هشت قانون اساسی بتواند در مقابل یک مسئول بایستد و مسئول را نقد و مطالبه کند و این مطالبه همراه سازو کار هایی باشد که به نتیجه ای منجر شود هنوز محقق نیست .

زاکانی افزود: صحبت از عدالت می کنیم؛ اما اصلاحات ضروری کشور مبارزه با فساد ، فقر وتبعیض است. فاصله معنی داری بین فقیر و غنی وجود دارد و نیازمند تحول هستيم .

 شهردار تهران گفت: مشارکت مردم در عرصه های کشور باید وجود داشته باشد، نظام تربیتی ما مختل و حاصل آن غفلت است با دو ویژگی رشد و مسئولیت پذیری باید متحول شود. خانواده، مدرسه، دانشگاه، رسانه ها باید نقش آفرینی کنند.

وی تاکید کرد: دولت، مجلس انقلابی و دستگاه قضایی در حال تلاش هستند، دولت امروز به ویژه شخص ریاست جمهوری تمام تلاش خود را معطوف به مشکلات گذشته کرده که مشکلات را کنار بزند و راهی به سمت آینده باز نماید.

 آقاي زاکاني اين را هم گفت که راه آینده روشن است به شرطی که راه را ببینیم و بزرگترین تهدید دردل تحریم هاست و خدمت گذاری از ولایت فقیه باید سر لوحه همه باشد.

 

منبع: اخبار اجتماعی ‌صداسیما