وجود سگ های ولگرد مهمترین مشکل اهالی شمیرانات

...
پاکسازی و ساماندهی محله صفا با اجرای طرح پنجشنبه های نگهداشت شهر انجام شد.

مشروح صحبتهای فرماندار شمیرانات به این شرح است: 

سؤال: اخبار دلخوش کننده دارید برای اهالی شمیرانات یا خیر؟

ذاکریان: در روزهای اخیر ما شاهد نزول رحمت الهی بودیم که واقعا جای خوشحالی داشت برای مردم و به ویژه برای کشاورزان و باغداران منطقه، آنچه که بخواهم عرض کنم به همت و پیگیری هایی که توسط همکاران ما که در ادارات مختلف انجام شد برخی از مشکلات بر زمین مانده مردم در شمیرانات به ویژه در بخش های روستایی، که مربوط به مسائلی بود که بخاطر حریم رودخانه و بحث زیرساخت های جاده ای بود مرتفع می شود و گره گشایی انجام شده است می دانید چون این منطقه به واسطه قرار گرفتن در حاشیه رودخانه جاجرود و تأمین آب شرب مردم تهران بود ، یکسری محدودیت هایی برای توسعه روستا برای ساخت و ساز ها و برای طرح هادی بود که اینها برای خود مردم آن منطقه دارد گشایش هایی انجام می شود چون آن منطقه بالاخره مناطق تفریحی و تفرجگاه هایی بود برای مردم تهران که آخر هفته ها آنجا می رفتند یکسری زیرساخت های اولیه برای استقبال از مردم و پذیرایی از مردم کسر و کمبودهایی داشت که هم به همت مردم و با هماهنگی هایی که بین دستگاه ها انجام شده است انشاالله این گره گشایی هم انجام خواهد شد. در خود نقاط شهری به لحاظ خدمات رسانی هایی که است به لحاظ ساماندهی مسائل اجتماعی بخصوص آنچه که اخیرا اتفاق افتاد جمع آوری معتادین متجاهر و فرستادن آنها به کمپ های ترک اعتیاد که بالاخره وجهه خوبی نداشت به ویژه در اطراف امامزاده صالح و دره فرحزاد اینها خیلی مشکل آفرین شده بود برای مردم منطقه اینها به فضل الهی با همت نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری خدا را شکر در هفته ای که پشت سر گذاشتیم جمع آوری شدند و این هم آماری که ما داریم آمار سرقت های خودرو و اینها کاهش چشمگیری داشته است سرقت هایی که عموما توسط همین افراد انجام می شد و انشاالله برکات دیگری هم یکسری آسیب هایی به خصوص به کسبه آنجا خورده بود که به زودی جبران خواهد شد.

سؤال: مردم گله می کردند از وجود سگ های ولگرد در منطقه شمیرانات در حدی که می گفتند تأمین جانی ندارند. مسئول تأمین جان این عزیزان چه کسی است؟ کاری برای جمع آوری این سگ ها قرار است انجام شود؟

 ذاکریان: از این بابت ما واقعا شرمنده هستیم گزارش هایی به خود ما می رسد به ویژه در ساعات بعد از غروب امنیت از این بابت در بعضی از محله های ما بیشتر برقرار نیست.

سؤال: صدمه برسد چه کسی می تواند پاسخگو باشد؟

 ذاکریان: بله این بحث حیوان گزیدگی هایی که هست طبق آمار ما بیشترین مراجعاتی که اینجا است مربوط به حیوانات خانگی است حیواناتی که ولگرد نیستند.

سؤال: تماسی که با ما گرفته شد مربوط به سگ های ولگرد است؟

 ذاکریان: من این را کتمان نمی کنم آمار سگ های ولگرد بسیار زیاد است و این نگران کننده است هم به لحاظ وجوه  اجتماعی و هم به لحاظ امنیتی که برای اهالی دارد این را کتمان نمی کنم حوزه فنی و عمرانی ما با حوزه شهرداری می دانید که شهرداری پیمانکارهایی دارد که این سگ ها را جمع آوری می کند نسبت به عقیم سازی آنها و یا نگهداری آنها در مراکز اقدام می کنند با پیمانکاران صحبت هایی شده است شهرداری خیلی پیگیری کرده است شهرداری منطقه یک برای اینکه جمع آوری به صورت فعال تری انجام شود یک مسئله ای هم که ما داریم این است که بعضی از شهروندان ما به ویژه در هوای سرد برای با نیت خیر و از سر دلسوزی اقدام به غذارسانی به این حیوانات می کنند یعنی در محدوده های شهری برای اینها گوشت یا پسماند غذا یا حتی گوشتی که خریداری می کنند ویژه این حیوانات این هم خودش دامن می زند به تجمع اینها.

سؤال: شهروندی تماس گرفتند و گفته اند اگر موضوع آنچه که آقای فرماندار می فرمایند گزیدگی نباشد و گازگرفتگی باشد باید چه کار کرد؟

 ذاکریان: همان گزیدگی همان گازگرفتگی است برای شکایت ما باید پاسخگو باشیم هم مجموعه دولت و هم مجموعه شهرداری باید پاسخگو باشند. موضوع به لحاظ قانونی متکلف این موضوع شهرداری است و آنها هم با شرکت هایی که بعنوان پیمانکار دارند خدمات رسانی می کنند قراردادهایی دارند و آنها تعهداتی دارند اما حجم این حیوانات و همینطور که عرض کردم حتی در نقاط مرکزی منطقه یک  و حاشیه ها یکی از مهمترین مسائلی که ما با آن مواجه هستیم خود شهروندان محترمی هستند که به این حیوانات رسیدگی می کنندو خیلی هم اصرار دارند مجموعه هایی که در غالب حمایت از حیوانات کار می کنند اختلاف  نظرهای جدی در این قضیه ها داریم.

سؤال: نمی شود دست اتفاق را بگیریم که نیفتد حتما باید اتفاق بیفتد چه بعد بنشینیم و ببینیم چه کار باید انجام داد؟

 ذاکریان: من می توانم به احترام  این درخواستی که این دوستان داشتند در اولین فرصتی که هست یعنی روز شنبه من خواهش می کنم از دوستان مان جلسه ویژه ای بگیرند اگر شهروندان هم می توانند به فرمانداری شمیرانات مراجعه کنند و یا پیگیری تلفنی داشته باشند، به طور خاص آن نقاط را اگر نقاط آسیب زایی است که دردسرهای زیادی ایجاد کرده است ما شرکت پیمانکار دیگری را وارد کار می کنیم که این دغدغه اهالی محترم و شهروندان انشاالله مرتفع شود.

سؤال: گفته اند سمت سورتمه دربند خیلی سگ های ولگرد دارد.

 ذاکریان: حتما درنظر می گیریم.

 

منبع: اخبار اجتماعی ‌صداسیما