اجرای ۴ طرح مبارزه با سرقت های مسلحانه در استان های جرم خیز

...
خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ احمد سعیدیان با بیان اینکه یکی از راهکار های افزایش احساس امنیت در بین مردم کوتاه کردن فاصله زمانی وقوع جرم تا کشف آن است، گفت: امنیت و آرامش روانی جامعه نتیجه تلاش شبانه روزی کارآگاهان جرایم جنایی در سراسر کشور است.
وی به تشریح اقدامات ۱۱ ماهه کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پرداخت و افزود: پلیس آگاهی موفق شد در این مدت با استفاده از روش های علمی و کارآگاهی قریب به ۸۶ درصد از جرایم جنایی کشور را کشف کند.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه طی این بازه زمانی ۹۷ درصد از پرونده های قتل در سراسر کشور کشف شده است، گفت: با اقدامات هدفمند آموزشی و پیشگیرانه و همچنین اجرای طرح های مختلف عملیاتی روند وقوع قتل در کشور تحت کنترل می باشد.
سرهنگ احمد سعیدیان خاطر نشان کرد: کشف ۱۸ فقره از پرونده های سرقت های مسلحانه طلا فروشی، طلای کیفی و همچنین دستگیری ۷ باند سرقت مسلحانه نافرجام به واسطه استفاده از تجهیزات بازدارنده مانند دزد گیر، مه پاش و... از جمله اقدامات مهم کشف در حوزه جرایم جنایی طی این مدت می باشد.
وی از اجرای دو طرح عملیاتی در هر فصل متهمان متواری جرایم جنایی که منجر به دستگیری ۱۱۵۰ نفر و تحویل آن ها به مقامات قضائی و طرح عملیاتی تعیین سرنوشت مفقود شدگان که منجر به پیدایش تعداد قابل توجهی از افراد فقدانی شد خبر داد و گفت: اجرای ۴ طرح مبارزه با سرقت های مسلحانه در استان های جرم خیز هدف نیز از جمله اقدامات امسال بود که همچنان ادامه دارد.
این مقام انتظامی در ادامه به پرونده های معوقه از جمله اولویت های کاری در این حوزه اشاره و تصریح کرد: پرونده های تشکیل شده در پلیس آگاهی به ویژه پرونده های جنایی تا زمانی که کشف نشده اند تحت پیگیری مستمرکارآگاهان قرار دارد و به هیچ عنوان از دور تحقیقات خارج نخواهند شد.
وی با بیان اینکه طی آموزش هایی که در این زمینه به افسران و کارآگاهان داده شده است فاصله زمانی وقوع تا کشف را مقدار قابل توجهی کاهش داده ایم، افزود: جرایم خشنی که در انظار عمومی اتفاق می افتد از اولویت های مورد تاکید در پی جویی بوده و به صورت جدی در دستور کار این پلیس قرار دارد.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه به سمت علمی شدن در حرکت هستیم، تصریح کرد: تجهیزات و فناوری های نوین از جمله ابزار هایی هستند که نقش مهمی را در کشف علمی جرم و اثبات آن ایفا می کنند و در حال حاضر بیشترین توان این پلیس کنترل سیستمی وهوشمندانه مجرمان بوده و فعالیت آن ها را تحت رصد خود قرار داده ایم.
سرهنگ سعیدیان با اشاره به اینکه پلیس آگاهی تمهیدات ویژه ای را برای مبارزه با مجرمان در صحنه جرم اندیشیده است تا فرصت ارتکاب جرم از آن ها گرفته شود، تصریح کرد: دستگیری همه مجرمان از جمله افراد تحت تعقیب در دستور کاری این پلیس است که با اجرای طرحی در این خصوص ۱۴۵ سارق مسلح متواری دستگیر شده اند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ۵/ ۹۵ درصد از پرونده های آدم ربایی در ۱۱ ماهه سال جاری از سوی کارآگاهان زبده مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در کشور کشف شده است، از مردم خواست برای رسیدن پرونده به نتیجه نهایی از رسانه ای کردن آن خودداری کنند تا ماموران در کمترین زمان و بدون حاشیه بتوانند در راستای کشف پرونده گام بردارند.

منبع: اخبار اجتماعی ‌صداسیما