دادستان همدان: خلاء مطالبه گری در حوزه فرهنگ مشهود است

...
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه ۱۴۰۲ ،مبلغ وام ازدواج برای هر زوج به ۱۸۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از میزان، حسن خانجانی موقر دادستان همدان امروز شنبه ۲۰ اسفند در جمع بانوان مطالبه گر، با تقدیر از حساسیت، احساس مسئولیت و دغدغه مندی بانوان برای استقرار حجاب و عفاف در جامعه، گفت: این گونه مطالبه گری ها برای متولیان امر یک تلنگر است.

وی با استقبال از خواسته و مطالبات بانوان، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی به مانند سایر حوزه ها نیازمند آن هستیم تا سازمان ها و گروه های مردم نهاد برای بهتر شدن اوضاع پای کار بیایند.

دادستان همدان تصریح کرد: با نگاهی عمیق به چرایی ایجاد وضعیت کنونی متوجه می شویم که حیا و عفت به عنوان زیر ساخت های اصولی یک جامعه سالم، آسیب دیده و اگر بخواهیم مطالبه گری داشته باشیم باید هدفمند به سمت احیای این دو مقوله مهم گام برداریم تا به دنبالش حجاب ظهور کند.

وی افزود: همان گونه که وضعیت فعلی به تدریج شکل گرفته برای رفع آن نیز باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شود.

خانجانی موقر با اشاره به خلاء مطالبه گری همه جانبه و گسترده از نهاد های متعدد در حوزه فرهنگ، بیان کرد: باید اقدام جدی و فوری برای بازسازی حیا و عفت در جامعه رخ دهد و گروه های مطالبه گر وارد این گونه میادین نیز شوند.

وی افزود: ما برای نوجوانان و جوانان برنامه ریزی نداشته ایم، به همین دلیل است که آنها از ارزش ها فاصله گرفته اند و انتظاری هم در نبود برنامه های نشاط آور نباید از آنان داشت.

دادستان همدان گفت: برنامه ریزی برای جوانان نیازمند نگاهی مبتکرانه، خلاقانه، هنرمندانه، ظریف و دقیق و با بهره گیری از نظر کارشناسانه گروه های روانشناسان، اخلاق حرفه ای، علوم اجتماعی، مددکاری و مردم شناسان است.

وی افزود: متأسفانه نهاد های فرهنگی متعددی ایجاد شده، اما ارزش سازی و ارزش آفرینی وجود ندارد و این نهاد ها خاموش هستند.

دادستان همدان با اشاره به ضعف ها و کم کاری های بسیاری از دستگاه ها عنوان کرد: دستگاه های متعدد تنها به گزارش آمار ها اکتفا کرده و مدعی اجرای برنامه های متنوعی هستند، پس چرا با وجود اینگونه حرف ها، خروجی و اثر عملی آن را در جامعه مشاهده نمی کنیم؟

منبع: اخبار اجتماعی ‌صداسیما