تدوین چهار راهبرد آموزشی برای ارتقای مهارت آموزی در سازمان فنی و حرفه ای

...
همزمان با نزدیک شدن به عید سعید فطر و در روز های پایان ماه مبارک رمضان، جشن ماه مهربانی با حضور دختران روزه اولی منطقه ۱۴ برگزار شد.
خبرگزاری صدا و سیما؛ غلامحسین حسینی نیا با اعلام این مطلب افزود:این چهار راهبرد آموزشی در راستای نهضت ملی مهارت آموزی ۳.۵ میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی را ایجاد می کند.

حسینی نیا مبنای تحقق شعار سال را مهارت آموزی، افزایش بهره وری و ایجاد ظرفیت های اشتغال برشمرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای بازوی اجرایی آموزش و تربیت نیروی کار ماهر و ایجاد اشتغال در وزارت کار است.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با برنامه پنج ساله خود به دنبال استقرار نظام صلاحیت حرفه ای است که چارچوب آن تصویب شده و افراد می توانند این صلاحیت را کسب کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به برنامه های این سازمان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: برنامه امسال ما در چارچوب نهضت ملی مهارت آموزی و در راستای چهار راهبرد اصلی سازمان شامل ارتقای میزان مهارت، توانمندسازی مربیان آموزش فنی و حرفه ای، توسعه و تضمین کیفیت آموزش های مهارتی و تربیت نیروی انسانی توانمند تدوین شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با تاکید بر توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی افزود: در حال حاضر سه میلیون واحد صنفی در کشور داریم و درصددیم که در بازه زمانی پنج سال بیش از ۶۰۰ هزار صنف مجوز آموزش در محیط واقعی کار را دریافت کنند. بورسیه مهارتی نیز برای بنگاه ها در نظر گرفته شده که می توانند افراد را معرفی و مهارت های لازم را کسب کنند.

به گفته معاون وزیر کار، صنایع، صنوف و بازار برای تامین نیروی کار ماهر و مورد نیاز به تعامل با سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیاز دارند که این امر می تواند صرفنظر از تربیت نیرو های ماهر و توانمند به درآمدزایی برای سازمان منجر شود.

منبع: اخبار اجتماعی ‌صداسیما