افتتاح ۱۳ هزار کلاس درس تا مهرماه امسال در کشور

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد؛ ...
دزپارت- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: ۲ هزار پروژه در قالب ۱۳ هزار کلاس درس کشور تا مهرماه امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خان محمدی عصر امروز پنجشنبه در حاشیه دیدار مردمی با مردم شهرستان دزپارت در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره برداری از ۲ هزار پروژه در قالب ۱۳ هزار کلاس درس کشور تا مهرماه امسال اظهار کرد: سهم خوزستان در این تعداد ۵۰۰ کلاس درس است.

وی با اشاره به فضاهای آموزشی در شهرستان دزپارت بیان کرد: این شهرستان با چالش های مختلفی مواجه است و مسیرهای روستاهای این شهرستان به دلیل آبگیری سد کارون دچار مشکل شده اند، به همین دلیل ساخت وساز مدرسه در روستاهای این شهرستان بسیار سخت است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: با توجه به برنامه ریزی هایی که در حال انجام است، مدارس سنگی شهرستان دزپارت تا پایان سال ۱۴۰۳ انجام می شود و پروژه های نیمه تمام این منطقه با کمک خیران صورت می گیرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: راه اندازی هنرستان های فنی و حرفه ای و آموزش صنعت گردشگری به جوانان می تواند در زمینه ایجاد اشتغال اهالی این منطقه اثرگذار باشد.

خان محمدی ادامه داد: یکی از محورهای برنامه وزارت آموزش و پرورش بحث توجه به عدالت است که برای به هدف رسیدن این موضوع قرارگاهی در وزارت آموزش و پرورش به عنوان قرارگاه عدالت تربیتی تشکیل شد که نقش این قرارگاه به عنوان یک تسهیلگر در ارکان وزاتخانه در نقاط کم برخوردار و محروم استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۴۰ گروه جهادی فعال در سامانه این قرارگاه ثبت اطلاعات کرده اند، اظهار کرد: طرح شهید محمودوند برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل از سوی این وزارتخانه در حال انجام است در قالب این طرح تاکنون ۱۷۶ هزار نفر به تحصیل برگشتند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به سرانه آموزشی بیان کرد: سرانه آموزشی کشور ۵.۲۲ مترمربع است که این رقم در آبان ماه امسال به روزرسانی می شود، این رقم در خوزستان ۵.۰۳ مترمربع است.

وی گفت: در شهرستان های اهواز و کارون کمبود فضای آموزشی وجود دارد که تا مهرماه امسال شاهد تحولات خوبی فضای آموزشی استان خواهیم بود.

خان محمدی اظهار کرد: تا پایان سال مالی ۱۴۰۳ در قالب طرح شهید آرشام، مدارس سنگی در استان های خوزستان، چهارمحال بختیاری و فارس که بیشترین میزان این مدارس را دارند، برچیده می شوند.

منبع: اخبار اجتماعی مهرنیوز