استقرار پزشکان هلال احمر در ۶۵ هتل محل اسکان زائران حج تمتع

...
شهرداری منطقه ۸ از اتمام مرحه دوم طرح بخت آزاد با اجرای ۱۸۰۰ متر جدول آب رو و نهر روسی خبر داد.
خبرگزاری صدا و سیما، دکتر سیدعلی مرعشی با اشاره به وظیفه اصلی مرکز پزشکی حج و زیارت که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور های زیارتی است، گفت: امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر زائر ایرانی و عوامل اجرایی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و سهم کادر درمان و بهداشت در حج امسال حدود ۴۲۰ نفر است که در طول مدت حضور زائران در سرزمین وحی، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهند.

­مرعشی به ملزومات و وسایل ضروری که زائران باید به همراه داشته باشند اشاره کرد و افزود: افرادی که از عینک و سمعک استفاده می کنند حتما یک عدد اضافه همراه خود داشته باشند تا در طول این سفر معنوی بامشکلی مواجه نشوند.

­رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر افزود: امسال موسم حج در فصل گرم تابستان برگزار می شود و لازم است که زائران لباس های نخی ورنگ روشن همراه خود داشته باشند و استفاده از مایعات، کلاه، کفش مناسب و لوازم ضروری خود را در حین این سفر فراموش نکنند.

­مرعشی افزود: درمانگاه های هلال احمر در مکه و مدینه آمادگی کامل برای ارائه خدمات دارو و درمانی دارند و پزشکان هلال احمر در ۶۵ هتل محل اسکان زائران برای ارائه خدمات لازم حضور دارند.

­گفتنی است؛ باتوجه به اینکه تعدادی از زائران ممکن دارای بیماری های زمینه ای و مزمن باشند حتما دارو های مصرفی خود را ۱.۵ برابرحداقل مدت زمان حج هم راه خود داشته باشند.

منبع: اخبار اجتماعی ‌صداسیما