دانشنامه حقوق بشر اسلامی تا یک ماه آینده نهایی می‌شود

دبیر ستاد حقوق بشر: ...
معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: دانشنامه حقوق بشر اسلامی ظرف یک ماه آینده نهایی و به عنوان معتبرترین اثر حقوق بشری در سال جاری پیگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب آبادی روز سه شنبه همزمان با ششمین روز از هفته قوه قضائیه در مراسم رونمایی از سه کتاب و اثر در زمینه حقوق بشر اظهار داشت: تهیه دانشنامه حقوق بشر اسلامی ممکن است یک تا دو سال طول بکشد و این اثر ارزشمند به چند زبان ترجمه خواهد شد.

وی با اشاره به حسن روابط کشورهای اسلامی به ویژه در منطقه ابراز امیدواری کرد آموزه های حقوق بشر اسلامی در عرصه بین المللی ترویج و به قواعد بین الملی تبدیل شود.

غریب آبادی اضافه کرد: تدوین این دایره المعارف اقدام مهم برای کشورهای اسلامی است و قابلیت ترجمه برای کشورهای دیگر را دارد تا زمانی که صحبت از حقوق بشر اسلامی می شود همگان بدانند از چه سخن می گوئیم.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه به غفلت عامدانه از سازوکارهای حقوق بشر اشاره کرد و افزود: اکنون رویکردهای تبعیض آمیز از سوی نهادهای بین المللی و غفلت عامدانه از سازوکارهای حقوق بشری را شاهد هستیم.

مراسم رونمایی از سه کتاب و اثر منتشر شده از سوی ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با عناوین «حقوق بشر دروغین غرب؛ در اندیشه و گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی»، «درآمدی بر حقوق بشر؛ نگاه اسلامی ایرانی» و «آرا قضائی مستند به تعهدات بین المللی» با حضور کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل قوه قضائیه، عباسعلی کدخدایی رئیس پژوهشکده شورای نگهبان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه و جمعی از اساتید دانشگاه و پژوهشگران برگزار شد.

منبع: اخبار اجتماعی مهرنیوز