حفظ امنیت مراسم اربعین ماموریت اصلی پلیس پیشگیری

سردار بنی اسدی فر خبر داد ...
فرمانده قرارگاه ابوذر اربعین پلیس پیشگیری، کنترل جمعیت، امنیت آفرینی در محورهای مواصلاتی و پیشگیری از سرقت را ۳ ماموریت اصلی پلیس پیشگیری دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا بنی اسدی فر در چهارمین جلسه قرارگاه ابوذر اربعین حسینی ع پلیس پیشگیری با بیان اینکه مجموعه کارکنان انتظامی کشور با شور و شعور حسینی آماده خدمتگزاری به زائران اباعبدالله الحسین ع در ایام محرم و آئین پرفضیلت پیاده روی اربعین حسینی ع هستند، اظهار داشت: خدمت به عاشقان و دلدادگان تنها حقیقت جاویدان جهان هستی را توفیق الهی می دانیم.

این مقام ارشد انتظامی با اعلام آمادگی کامل پلیس پیشگیری برای خدمتگزاری به زائران شرکت کننده در پیاده روی اربعین حسینی ع افزود: تمهیدات لازم به منظور تأمین امنیت زوار گرامی از مبدا تا استان های مرزی و هدف منتهی به کشور عراق اتخاذ شده است.

وی ۳ مأموریت عمده و اصلی پلیس پیشگیری فراجا در مراسم پیاده روی اربعین حسینی را کنترل لایه به لایه جمعیت، امنیت آفرینی در محورهای مواصلاتی و پیشگیری از سرقت عنوان کرد و گفت: ۶ قرارگاه تاکتیکی و ۴ کمیته تخصصی قرارگاه ابوذر پلیس پیشگیری با همراهی سایر قرارگاه های مجموعه انتظامی کشور تلاش خواهند کرد تا زائران در آرامش کامل از فضیلت های معنوی این آئین باشکوه بهره مند شوند.

سردار بنی اسدی فر از پیش بینی گشت های خودرویی، موتوری و تقویت ایستگاه های بازرسی ثابت و موقت برای انتظام بخشی بیشتر در این مأموریت حساس خبر داد و گفت: در صدد هستیم با همکاری سایر نیروهای مسلح توان تجهیزاتی و انسانی مرتبط با مأموریت اربعین حسینی را برای ارتقا آسایش و رفاه زائران و تسهیل در آمد و شد آنها دو چندان کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر پلیس پیشگیری، استقرار تیم های کشف و خنثی سازی و بهره گیری از نیروهای کمکی و با تجربه را به عنوان دیگر اقدام مهم پلیس پیشگیری در تأمین امنیت راهپیمایی اربعین برشمرد و تصریح کرد: با فعال شدن قرارگاه های فرعی ابوذر در پلیس فرودگاه و راه آهن، تدابیر لازم برای حفظ امنیت سفرهای زیارتی زائرانی که صنعت ریلی و هوایی را انتخاب کرده اند، اتخاذ شده است.

سردار بنی اسدی فر ابراز امیدواری کرد این عملیات حساس، مهم و با خیر و برکت با همکاری مردم، سازمان های مسئول و پلیس با بهترین نتیجه و در کمال آرامش به پایان برسد.

منبع: اخبار اجتماعی مهرنیوز