مأموریت اصلی فراجا؛ مبارزه با ورود کالای قاچاق است

سردار رحیمی: ...
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: مأموریت اصلی فراجا مبارزه با کالای قاچاق است.

به گزارش خبرنگار مهر سردار حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در خصوص پلیس های تخصصی در مجموعه فرماندهی فراجا گفت: سال به سال این مجموعه از یک انسجام بهتری برخوردار می شود و در بیش از یک دهه گذشته پلیس های تخصصی در رده های مختلف به تناسب مأموریت هایی که به پلیس واگذار شد شکل گرفت.

وی افزود: اصلی ترین فلسفه پلیس مبارزه با انواع و اقسام جرایم است. در یک سال گذشته نیروی انتظامی به دستور و فرمان فرماندهی کل قوا به فرماندهی کل تبدیل شد و این مجموعه شکل گرفت.

سردار رحیمی گفت: به جهت ضرورت هایی که وجود داشت و موضوعات مبارزه با مفاسد اقتصادی و حوزه های مرتبط با این جرم برای فراجا مهم بود این پلیس شکل جدیدی به خودش گرفت.

وی ادامه داد: پلیس مبارزه با قاچاق کالا یکی از رده های پلیس است همچنین پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی در انواع جرایم، اخلال در نظام اقتصادی کشور، مبارزه با احتکار، مبارزه با فرار مالیاتی، مبارزه با پول شویی و از مأموریت های پلیس مبازره با جرایم اقتصادی است.

سردار رحیمی بیان داشت: اخیرا یک بخشی را دنبال می کنیم تحت عنوان معاونت امنیت اقتصادی دیجیتال، بحث اقتصاد دیجیتال یکی از موضوعاتی که در سال های اخیر به طور فزاینده ای شکل گرفته و به طبع شکل گیری اقتصاد دیجیتال مجرمین هم به این سمت حرکت کردند.

وی افزود: ما برای این که بتوانیم امنیت را در این فضا برای کسانی که در فضای دیجیتال کسب و کار و فعالیت می کنند برقرار کنیم این معاونت را زیر مجموعه پلیس امنیت اقتصادی شکل دادیم.

سردار رحیمی گفت: تلاش ما بر این است که در وهله اول با اقدامات ایجابی امنیت را در فضای کسب و کار مستقر کنیم؛ اگر بخواهیم فرایند تجارت را یاد کنیم ابتدا در بحث تولید یا ورود، ترانزیت یا حمل و نقل، انبار، عرصه توزیع و مصرف است که پلیس در تمام این ۴ فرایند فعالیت خودش را انجام می دهد.

وی افزود: پلیس امنیت اخلاقی، پلیس امنیت اجتماعی، پلیس امنیت عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، پلیس راهور، پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و هر کدام در رسته خودشان مسئولیت دارند امنیت عمومی را در تمام نقاط کشور برقرار کنند.

سردار رحیمی بیان داشت: تخصصی کردن پلیس برای این است که کارآگاهان که در حوزه مبارزه با مجرمین اقتصادی کار می کنند کاملا مجرب و آموزش دیده و توانمند هستند و برخورد جدی و قانونی با مجرمین در آن حوزه دارند.

وی گفت: در جرایم اقتصادی از مبارزه با قاچاق، مبارزه با اخلال گران ارزی، تسهیلات غیر مجاز بانکی و تخلفات در حوزه گمرک و مبادلات پلیس برای تمام اینها برنامه دارد و برخورد می کند.

سردار رحیمی ادامه داد: یکی از اولویت های اساسی پلیس که فرمانده انتظامی کل کشور بر آن تاکید داشتند مبارزه با جرایم اقتصادی در ابعاد مختلف است و بر این اساس تدابیری داریم که امسال سال سختی برای قاچاقچیان رقم خواهد خورد.

وی گفت: از مأموریت های اساسی فراجا مبارزه با کالای قاچاق است کالای قاچاق از موضوعاتی است که لطمه زیادی به اقتصاد کشور، تولید داخل، ارزش پول ملی وارد می کند.

سردار رحیمی افزود: در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۴۵ طرح عملیاتی مبارزه و مقابله با قاچاقچیان با استفاده از تمام توان فراجا در تمام رده ها انجام دادیم.

منبع: اخبار اجتماعی مهرنیوز