ارتقای مهارتی در بین جوانان ضروری است/ لزوم پیگیری طرح های حمایتی

رییس بهزیستی کهگیلویه: ...
دهدشت_ رییس بهزیستی شهرستان کهگیلویه گفت: ارتقای مهارتی در بین جوانان ضروری است.

سید علی اصغر شکرایی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: برای مباحث ازدواج و جوانی باید مفهوم سازی خوب و برنامه ریزی مطلوبی داشته باشیم و نظام آموزشی ما نیز نیازمند ارتقای مهارت ها برای جوانان و ازدواج آنها است.

شکرایی زاده همچنین خواستار بررسی و آسیب شناسی روند آموزشی پکیج برنامه های دستگاه هایی شد که باید به مهارت ها و ظرفیت های جوانان بپردازند.

وی با بیان اینکه جوانی که می خواهد ازدواج کند باید با آموزش سراغ خانواده برود، گفت: آموزش های پیش از ازدواج کجا هستند و آیا آسیب شناسی شده و آیا اعتباری اختصاص داده شده است؟.

شکرایی زاده با انتقاد از اینکه گاها در مسئله جوانان فقط دنبال رفع تکلیف هستیم، ادامه داد: ما باید به این چالش ها نگاه کنیم و با آنها روبرو شویم تا مورد بررسی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه در مواقع ارائه طرح ها و ایده ها هیجانی هستیم و به محض اینکه باید به بار بنشینند دیگر هیجان و علاقه ای نیست که از آن حمایت کند، گفت: مسؤولان باید به عملیاتی سازی ایده ها توجه کنند.

رئیس بهزیستی کهگیلویه تصریح کرد: باید در جلسه ای با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات، اداره ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، دادگستری و استانداری چرایی رها شدن برخی طرح ها مطرح و آسیب شناسی شوند.

شکرایی زاده با بیان اینکه در بدو ورود به بهزیستی نگرانی های زیادی برای پرداخت تسهیلات حمایتی داشتیم، خاطر نشان کرد: ۸۶ پرونده در قالب ۱۰ میلیارد تومان در سال جاری به بانک تحویل داده بودیم که قریب به ۹ میلیارد آن جذب و حدود یک میلیارد تومان دیگر آن در مرحله تصمیم گیری و واریزی به مددجویان است.

وی همچنین از ابلاغ اعتباری جدید قریب به ۲۲ میلیارد تومان به بهزیستی خبر داد و گفت: با تلاش همکاران در حال تشکیل پرونده و ارجاع به بانک ها هستیم.

شکرایی زاده با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی تا قبل از سال ۱۴۰۱ هیچ گونه برنامه ای برای تحویل جهیزیه به مددجویان نداشت، افزود: سال گذشته با پیشنهاد یک مؤسسه خیریه به بهزیستی استان تعداد ۲۸۶ زوج نام نویسی کردند که از این تعداد ۱۵۳ زوج از کهگیلویه پول به حساب این مؤسسه واریز کردند که با گرانی روبرو شدند.

رئیس بهزیستی کهگیلویه ابراز داشت: چند قلم از این جهیزیه تحویل مددجویان داده شد و چند قلم دیگر در حال تأمین است.

منبع: اخبار اجتماعی مهرنیوز