برگزاری جشنواره «نقش اول» برای بانوان جامعه وکالت

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه خبر داد؛ ...
رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، از برگزاری جشنواره ملی «نقش اول» برای بانوان جامعه وکالت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن عبدلیان پور، در مراسم «سرمشق فاطمی» در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا س و روز تکریم مقام بانوان و مادران گفت: ارج نهادن به مقام زن در میان ملت ها برای مردمان ایران عزیز نیز حتی پیش از اسلام هم وجود داشته تا آنجا که در باورهای اساطیری مردمان ایران زمین زن در قالب فرشته ی عدالت مردمان را قضاوت و و او را ایزد دادگری در روز واپسین و آخرت می دانند.

وی ادامه داد: در اسلام نیز بارها به صورت ملموس و واقعی بر جایگاه بانوان تاکید شده تا آنجا که امام صادق ع در کوران و اوج مباحثه های علمی و دانشی، پرورش بانوان را به همسر خود حمیده خاتون می سپارد و حتی در مواردی پاسخ به سوالات برخی از اصحاب را به او واگذار می کند.

عبدلیان پور اضافه کرد: رشته احترام به زنان و بانوان تا همین امروز در میان مردان بزرگ و تاریخ ساز ایران اسلامی منقطع نشده است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تصریح کرد: در چنین جامعه ای زنان نقش کلیدی در پیشرفت جامعه دارند و راهنمای قله های موفقیت تلقی می شوند و اگر امروز رهبر فرزانه انقلاب از نزدیک شدن به قله ها سخن می گویند این نزدیک شدن به قله را در منظومه سخنان ایشان می توان به وضوح در جایی که مقام زن به آن تعلق دارد، جست و جو کرد.

وی افزود: در منظومه فکری نظام مقدس جمهوری اسلامی، بانوان نقشی مهم، جدی و تأثیر گذار را ایفا می کنند و بهتر است بگویم که زن به عنوان کسی که اولین نقش را در قامت مادرانه بر لوح وجود هر انسانی حک می کند صاحب «نقش اول» و ایفاگر مهمترین وظیفه در این مسیر است.

عبدلیان پور با طرح یک سوال درباره جشنواره ملی بانوانه «نقش اول» برای بانوان جامعه وکالت گفت: بانوان وکیل، کارشناس دادگستری و مشاوران خانواده می توانند با پاسخ به این پرسش که بانوان مرکز وکلا، در نیل به قله عدالت چگونه باید نقش آفرینی کنند؟ در این جشنواره مشارکت داشته باشند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه خطاب به بانوان وکیل اظهار کرد: امیدوارم همانگونه که در سنگر عدالت نقش فرشتگان دادگری را ایفا می کنید، در سنگر همسری و مادری نیز نمونه ترین باشید و از زندگی بزرگترین بانوی خلقت «سرمشق فاطمی» بگیرید.

در مراسم «سرمشق فاطمی» در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا س و روز تکریم مقام بانوان و مادران که با حضور جمعی از وکلای مرکز مشاوران قوه قضائیه، قضات، همسران مقامات عالی قضائی و جمعی از خانواده های شهدا برگزار شد، از مادران ارجمند شهدا، تجلیل شد.

منبع: اخبار اجتماعی مهرنیوز