لزوم برخورد سیستماتیک به جای برخورد موردی با فساد در حوزه دارو

...
خبرگزاری صدا و سیما گفت: در مقوله مبارزه با فساد در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی که ان شاءالله سازمان غذا و دارو نیز همراه خواهد بود ضوابط ابلاغی باید به گونه ای رعایت شود که سامانه اصالت و سلامت یا همان تیتک تکمیل شود.

وی افزود: همچنین باید همه بیمه ها در این زمینه همکاری کامل داشته باشند و در نهایت با فساد به صورت سیستماتیک و هوشمند و نه به صورت موردی برخورد شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: اگر بخواهیم به این هدف نائل شویم باید همه این منظومه یکپارچه براساس سیاست های ابلاغی، عملیات خود را انجام بدهد.

دهقانی نیا گفت: در حوزه مبارزه با فساد در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی که یکی از پیامد های آن، قاچاق دارو و کالا های سلامت است، سه کار ضروری باید انجام شود.

وی افزود: نخستین موضوع این است که به صورت هدفمند و متناسب سازی شده بر اساس سیاست های کنونی دولت، باید ارز یا به مصرف کننده نهایی که بیمار است یا به بیمه ها پرداخت شود، ولی مشروط به این موضوع که پرداخت حق بیمه در خصوص این دارو ها منوط به استعلام از سامانه کنترل اصالت و سلامت یا همان تیتک سازمان غذا و دارو شود و این سامانه تکمیل شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کار دوم در این چرخه این است که نسخه الکترونیک، پرونده سلامت و سامانه کنترل اصالت و سلامت یا همان تیتک سازمان غذا و دارو شود به هم متصل شوند.

دهقانی نیا با اشاره به ذی نفع بودن برخی افراد در این زمینه افزود: کار سوم آن است که باید به سمتی حرکت کنیم که از تغییرات مکرر مدیران همانند سازمان مربوط پیشگیری و جلوگیری شود تا بتوانیم موضوع را در دو تا سه سال کنونی با یک سیاست واحد پیگیری کنیم.

منبع: اخبار فرهنگی ‌صداسیما