مسئولیت‌های فرهنگی مساجد را باید به جوانان سپرد

غبارروبی مساجد اصفهان در آستانه ماه مبارک رمضان؛ ...
اصفهان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، پرداختن به فعالیت های فرهنگی به روز را یکی از اصلی ترین امور این سازمان دانست و گفت: مسئولیت های فرهنگی مساجد را باید به دست جوانان سپرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی فوقی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری آئین غبارروبی مساجد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تصمیم را در سازمان تبلیغات اسلامی استان گرفتیم که در آستانه ماه مبارک رمضان در مساجد منتخب سراسر استان حضور یابیم و به نظافت مسجد رسیدگی کنیم.

وی یکی از اصلی ترین اولویت های فعالان فرهنگی را حفظ نظافت دانست و خاطرنشان کرد: امروزه یکی از نظیف ترین مراکز مورد مخاطب مردم باید مساجد باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مساجد را باید به عنوان پایلوت نظافت در جامعه دینی مطرح کرد، افزود: جمله النظافت م ن الایمان پیامبر اکرم ص باید الگوی حرکت های دینی و مؤمنان منظم و متوجه به مسائل بهداشتی باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی و ائمه جماعات در غبارروبی مساجد منتخب در سراسر استان به عنوان پایگاه های اجتماعی مهم، حضوری پرشور دارند، ابراز داشت: برای ورود به ماه مبارک رمضان یکی از اصلی ترین وظایف ما سوق دادن مردم به سمت بهداشت و نظافت است.

حجت الاسلام فوقی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین اموری که سازمان تبلیغات اسلامی باید به آن بپردازد فعالیت های فرهنگی به روز است، تصریح کرد: مسئولیت های فرهنگی مساجد را باید به دست جوانان سپرد زیرا جوانان ما با همه سلایق و نگرش های اجتماعی به مسجد، مذهب و انقلاب علاقمند هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: در جلساتی که با مبلغان دینی برگزار شده، آنان را متوجه کردیم که نقش جوانان را در مساجد پررنگ کنند تا بسیاری از امور فرهنگی را این قشر دنبال کنند.

حجت الاسلام فوقی همچنین به برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی استان در ماه مبارک رمضان پیش رو اشاره کرد و گفت: رمضان یکی از مهمترین ماه های مذهبی و ماه قرآن است؛ از این رو برنامه های جزخوانی قرآن در مساجد مختلف استان با نقش پذیری جوانان برگزار خواهد شد و تفسیر قرآن را ویژه جوانان و نوجوان و سایر اقشار دنبال خواهیم کرد.

وی نشست موضوعی ثقلین قرآن و عترت را از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی استان در ماه رمضان عنوان کرد و اظهار داشت: این سازمان در برگزاری نمایشگاه قرآن در دهه آخر ماه رمضان حضوری جدی خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، معرفی فعالیت قرآنی مؤسسات اسلامی پس از انقلاب، تلاوت و تفسیر قرآن و نشست مداحان اهل بیت و هیئت های مذهبی را از برنامه های این سازمان در نمایشگاه قرآن برشمرد و ابراز امیدواری کرد: ماه رمضان امسال با رعایت شیوه نامه های بهداشتی پرشورتر از گذشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه ماه مبارک رمضان پیش از ظهر امروز آئین غبارروبی مساجد منتخب سراسر استان با حضور مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی استان و فعالان فرهنگی و مذهبی در مسجد امام حسین علیه السلام واقع در خیایان معراج اصفهان آغاز شد. پیش بینی می شود غبارروبی نزدیک به چهارهزار مسجد در سراسر استان در آستانه ماه مبارک رمضان انجام شود.

منبع: اخبار مذهبی مهرنیوز