مبلغان سربازان خط مقدم تبلیغ هستند

نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری: ...
شهرکرد- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مبلغان سربازان خط مقدم تبلیغ هستند، گفت: استفاده از ابزار هنر در امر تبلیغ ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی نکونام ظهر پنجشنبه در گردهمایی مبلغان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از فرصت یک ماهه تبلیغ در ماه مبارک رمضان باید به بهترین نحوه استفاده شود و تبدیل به دوره ماندگار گردد، اظهار کرد: رمز ماندگاری انسان در دو جهان، وصل به عالم بقا و بریدن از آنچه غیر از خدا است، می باشد.

وی با اشاره به شرط های تأثیرگذاری کار تبلیغی، عنوان کرد: شرط اول تبلیغ مؤثر سخن گفتن درست، سخن حق گفتن و حق سخن را ادا کردن است که نباید برای این کار اجر و مزد از مخاطب طلب شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خضوع و خشوع مردمی را شرط دوم تبلیغ عنوان کرد و ادامه داد: مخاطب باید خیر و نیکی را در اعمال و گفتار مبلغ حس کند و آن را خیر خواه خود بدانند.

حجت الاسلام نکونام بیان مستدل و شیوا را شرط سوم تبلیغ مؤثر دانست و افزود: مبلغان کمتر کار علمی و هنری انجام می دهند و تنها به آنچه داشته وجودیشان هست بسنده می کنند و وارد امر تبلیغ می شوند این در حالی است که امکان رشد داشته ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه طلاب و مبلغان جوان از استعدادهای زیادی برخوردار هستند، تصریح کرد: این ظرفیت مبلغان جوان کمک می کند تا با سواد و هنر تبلیغ انس بگیرند، این راه را به خوبی طی کنند و جلب و جذب مخاطب داشته باشند.

عمده موفقیت در تبلیغ توجه به رفتارها است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: شرط دیگر برای تبلیغ مؤثر اعمال و رفتار مبلغان است چرا که ریزترین رفتارهای مبلغ زیر ذره بین عمومی است.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه مردم نوع رفتار مبلغ با خود و خدای خود، فقرا و ثروتمندان و مردم و مسئولان مورد بررسی قرار می دهند، مطرح کرد: عموم مردم بررسی می کنند که رفتار مبلغ نمایشی است و یا ظاهر و باطن یکسان می باشد.

وی با اشاره به اینکه انسان ها نمایش نامه ای از رفتارها هستند، اظهار کرد: عمده موفقیت در تبلیغ توجه به رفتارها است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: مبلغ باید به خود مسلط باشد و رفتار کنترل شده به منصه ظهور بگذارد تا مردم جز خوبی چیز دیگری در رفتار آن نبینند.

حجت الاسلام نکونام توجه جدی به شرایط روز را شرط پنجم تبلیغ دانست و مطرح کرد: ما به عنوان مبلغ اسلامی رسالت سنگین داریم و سربازان خط مقدم حرکت عظیم و تحول آفرین هستیم.

وی با بیان اینکه نباید افکار عمومی با دست خط بیگانگان کنترل شود، تصریح کرد: امپراطوری رسانه ای و منابع رسانه جهانی در دست بیگانگان است اما حقانیت، منطق و فطرت در دست ما قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نباید سستی بر پیام رسانی حاکم شود، ادامه داد: ما در اقلیت رسانه ای قرار داریم اما نتیجه کسب شده عکس خواسته دشمنان نظام است.

منبع: اخبار مذهبی مهرنیوز