آغاز جشنواره «عمار» در شاهچراغ/سهیل اسعد:عمار سینمای بدون مرز است

شیراز- سیزدهمین دوره جشنواره فیلم مردمی عمار در سومین حرم اهل بیت ع آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، افتتاحیه سیزدهمین دوره جشنواره فیلم مردمی عمار در سومین حرم اهل بیت با قرائت قرآن توسط متین جعفری فرزند شهید داوود جعفری و اجرای محمد رضا شهبازی مجری برنامه تلویزیونی رخداد برگزار شد.

سهیل اسعد دبیر جشنواره در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: ای کاش «حاج نادر» اینجا بود و ما مثل هرسال در افتتاحیه جشنواره عمار مستمع کلامش بودیم. رحمت خدا بر او باد.

وی با اشاره به روایت امیرالمؤمنین ع «سه سوال ازکجا آمدیم، در کجا هستیم و به سمت کجا می رویم» را حلال مشکلات انسان دانست و گفت: من جشنواره را با این سه سوال معرفی می کنم.

اسعد ادامه داد: عمار بعنوان دغدغه بچه های انقلاب بعداز فتنه ۸۸ با ۳۰ اثر از یک احساس نیاز شروع شد در حال حاضر در جشنواره عمار هم مردم مبین هستند و هم مردم مخاطب و استفاده کننده تبیین حقیقت هستند.

او حرکت مردمی عمار را در جهت تلاش برای تحقق لیقوم الناس بالقسط عنوان کرد و اظهار کرد: عمار سینمای بدون مرز است این جشنواره مرزها را حذف کرده و همه می توانند فعال سینمایی باشند.

اسعد ادامه داد: عمار مثل طبیب دوار عمل کرده و سینما به سمت مردم می رود منتظر نیست تا مردم به سینما بروند علاوه بر آن عمار سینمای آسان و ساده است با یک موبایل در بخش فیلم ما می توان فعال سینمایی شد.

وی تاکید کرد: مهمترین نکته این است که در جشنواره عمار «مردم» اصالت دارند.

بنابراین گزارش، افتتاحیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» ۱۴ دی در شیراز، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی ع شاهچراغ برگزار شد.

آثار جشنواره نیز از ۱۵ تا ۲۱ دی در سینما فلسطین تهران به نمایش درمی آیند. همچنین همانند دوره پیشین، علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت عماریار AmmarYar.ir به صورت مجازی به تماشای آثار این دوره جشنواره بنشینند.

آئین اختتامیه جشنواره «عمار» نیز ۲۲ دی با تقدیر از برگزیدگان بخش های مسابقه «مستند» و «فیلم داستانی» برگزار می شود. در این دوره بیش از ۳۴۰۰ اثر برای رقابت به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» ارسال شده است.

بر همین اساس ۲۷۸۱ اثر در قالب «فیلم» و ۶۴۱ اثر در بخش «فیلمنامه» با یکدیگر رقابت خواهند کرد که در بخش «فیلم» ۹۲۲ مستند، ۱۶۱ «پویانمایی»، ۱۲۸ اثر در قالب «تولیدات تلویزیونی»، ۶۶۰ اثر «داستانی»، ۶۴۳ اثر در بخش «فیلم ما» و ۲۷۳ اثر در قالب نماهنگ به دبیرخانه ارسال شده است. در عین حال از ۶۴۱ اثر ارسالی در بخش فیلمنامه ۳۴۷ فیلمنامه کامل، ۱۹ سیناپس و ۲۷۵ طرح فیلمنامه در قالب های بلند، نیمه بلند، کوتاه و سریال است.

از بین ۹۲۲ اثر مستند ۷۹ اثر در بخش نهضت جهانی، ۴۶ اثر در قالب مستند جنگ اقتصادی و رؤیای ایرانی، ۲۰۸ اثر در قالب جنگ نرم، ۱۲۳ اثر در بخش تاریخ سیاسی، ۲۶۱ اثر در بخش تاریخ فرهنگی، ۱۶۴ اثر در بخش ملت قهرمان و ۴۱ اثر در بخش نقد درون گفتمانی به دبیرخانه ارسال شده اند.

در سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» پس از تهران بیشترین اثر به ترتیب از استان های قم، گلستان، خراسان رضوی، یزد، فارس، فارس، البرز، کردستان، قزوین، گیلان، زنجان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اردبیل بوده است.

منبع: اخبار فرهنگی مهرنیوز