آفتابگردان گیاه تقویت کننده معده

...
در آستانه دهه فجر ؛ پنجمین کنگره شهدای مدافع حرم و اولین یادواره شهدای امنیت و حریم ولایت پنجشنبه 6 بهمن بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم امام خمینی ره برگزار می شود.
خبرگزاری صدا و سیما پژوهشگران اعلام کردند آفتابگردان دارای خواص ملین و ضد یبوست، ضد عفونی کننده و موثر برای درمان زخم های سطحی، تقویت کننده معده بوده و دافع سنگ کلیه است و نیز موجب پاک سازی مجاری ادراری می شود.

برگ های آفتابگردان دارای خاصیت تقویت کننده معده بوده و فشار خون را تنظیم می کند. ریشه آفتاب گردان برای سیستم گوارشی مفید بوده و ادرار آور است.

برای درمان اسهال خونی می توانید دمکرده دانه آفتابگردان را با مقداری نبات و یا قند میل کنید برای تهیه این دم کرده ۵ الی ۱۰ گرم از دانه های آفتاب گردان را در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید.

اسانس گل آفتابگردان نیز دارای خواص ضد عفونی کننده بوده و برای زخم ها و خراش های سطحی کار برد دارد و نیز فشار خون را پایین می آورد.

همچنین بر اساس این یافته ها از روغن آفتابگردان نیز به عنوان مکمل جهت رقیق کردن سایر روغن ها و نیز کاربرد جهت تهیه دمکرده های روغنی می توان استفاده کرد.

دمکرده ریشه آفتابگردان نیز برای درمان یبوست، درد معده، و ناراحتی های سیستم گوارشی کاربرد دارد می توانید این دم کرده را روزانه یک فنجان در سه وعده میل کنید. 

شیره آفتابگردان نیز برای درمان آرتروز و رفع ناراحتی های مفاصل و کمر استفاده می شود. دمکرده مغز داخلی ساقه آفتابگردان برای دفع سنگ کلیه و تقویت شنوایی مفید است.

محققان دریافتند چنانچه مغز داخلی ساقه آفتابگردان را بکوبید و بصورت ضماد در بیاورید و در محل زخم ها قرار دهید این کار موجب قطع خونریزی شده و التیام زخم هار ا تسریع می بخشد.

آفتاب گردان با نام علمی Helianthus annus و از خانواده کاسنیان یا مرکبان Asteraceae است.

منبع: اخبار فرهنگی ‌صداسیما