ارسال ۹۰۰ مقاله به چهار زبان به دبیرخانه همایش بین المللی بیانیه گام دوم

...
۱۵ تا ۲۰ درصد از محصولات نمایشگاه ایران نوشت به رسته های اسباب بازی و پوشاک اختصاص یافته است.
خبرگزاری صداوسیما، مجید تلخابی، رئیس مجتمع آموزش عالی فقه جامع المصطفی در دیدار با مدیر حوزه های علمیه، افزود: مقام معظم رهبری در سال ۹۷ بیانیه گام دوم را ابلاغ فرمودند و تاکید بر دنبال کردن این موضوع داشتند، به همین دلیل می خواهیم کاری عمیق، ویژه و با استناد به مراکز علمی تهیه شود.

وی درباره محور های همایش بین المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: مراکز علمی- آموزشی، پژوهشی و اساتید صاحب نظر دانشگاه ها در قالب کمیته علمی این همایش ما را همراهی می کنند و هم اکنون ۱۵ مرکز علمی و دانشی برجسته در قم با کمیته های علمی و اجرایی همایش، همکاری دارند.

حجت الاسلام تلخابی ادامه داد: این همایش در هشت محور برگزار می شود که محور های آن شامل؛ «بحث های پژوهشی دولت اسلامی»، «وظایف دولت و ملت در گسترش معنویت و اخلاق»، «وظایف دولت و ملت در رونق بخشی به اقتصاد»، «وظایف دولت و ملت در ایجاد عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی»، «وظایف دولت و ملت در خوداتکایی و کاهش وابستگی»، «وظایف دولت و ملت در حفظ آزادی»، «وظایف دولت و ملت تعادل و تعامل دیگر جوامع»، «وظایف دولت و ملت نسبت به بهینه سازی سبک زندگی» می شود که همه این ها با تلاش یک تیم علمی کارشناسی، از بیانیه مستخرج شده است و ما سعی کرده ایم بحث ها را به صورت جامع دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه این بیانیه از سوی یک فقیه و عالم تدوین شده است، گفت: بررسی فقهی این بیانیه از جهات مختلف باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه فقه ما در تمام شئونات فردی و اجتماعی اثرگذار است، بنابراین بیانیه گام دوم بیانگر اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی است.

تلخابی با اشاره به نگارش ۳۰ مقاله سفارشی و برگزاری۲۰ گفتگوی علمی درباره مباحث مطرح شده، افزود: تاکنون بیش از ۹۰۰ مقاله به چهار زبان عربی، فارسی، انگلیسی و اردو به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد صد مقاله از سوی خواهران طلبه مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، جامع الزهرا س و حوزه علمیه خواهران و هفتاد درصد این مقالات توسط طلاب مجتمع آموزش عالی فقه به نگارش در آمده است، ۷۷۰ مقاله با همکاری موسسه امام رضا ع ارزیابی شده است که از این میان، بیش از ۵۰۰ مقاله برای همایش پذیرش شده اند.

وی اظهار کرد: علم و پژوهش، وظایف دولت و ملت در گسترش و ژرفایی معنویت اخلاق، رونق بخشی به اقتصاد، ایجاد عدالت و مبارزه با فساد اخلاقی، خوداتکایی و کاهش وابستگی، حفظ آزادی، تعامل و تعادل در روابط با دیگر جوامع و بهینه سازی سبک زندگی، محور های این همایش را شامل می شوند.

رئیس همایش بین المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب با بیان اینکه از ۳۰ کرسی آزاداندیشی و نظریه پردازی تاکنون ۱۶ کرسی علمی برگزار شده است، گفت: از این تعداد ۹ کرسی توسط نمایندگی های المصطفی در هند، پاکستان و افغانستان برگزار شده است.

استاد جامع المصطفی العالمیه با اشاره به برگزاری اختتامیه این همایش در آبان ماه افزود: امیدواریم برگزاری این همایش آغازی برای اختصاص برخی از گروه های علمی مجتمع آموزش عالی فقه به دیدگاه های فقهی مقام معظم رهبری باشد.

منبع: اخبار فرهنگی ‌صداسیما