ساختار سیاسی و نظامی اسرائیل مخدوش شده است

در آئین تجلیل از موکب داران اربعین مطرح شد؛ ...
حسن پلارک گفت:قدرت دشمن به طور کامل بهم ریخته و ساختار سیاسی و نظامی اسرائیل مخدوش شده است،اگر آمریکا دخالت نمی کرد، عملیات طوفان الاقصی برای بر هم زدن ساختار سیاسی و نظامی اسرائیل کافی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تجلیل از موکب داران و فعالان عرصه اربعین عصر امروز سه شنبه ۲۵ مهر ماه با حضور محمد جلال مآب رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک رئیس هیأت مدیره ستاد توسعه و بازسازی عتبات، مجید نامجو جانشین ستاد و جمعی از فعالان عرصه اربعین برگزار شد.

در این همایش حسن پلارک، رئیس هیأت مدیره ستاد توسعه و بازسازی عتبات با اشاره به موضوع فلسطین اشغالی اظهار داشت: حرکت جوانان فلسطین و عملیات طوفان الاقصی شکست بزرگی برای کفر زمانه رقم زد. این ضربه به تعبیر مقام معظم رهبری برای رژیم اشغالگر قدس غیرقابل ترمیم بود.

وی ادامه داد: خبرها شاید متن موضوع را بیان نمی کنند و لنز دوربین و سایر وسایل هم امکان به تصویر کشیدن بزرگی این دستاورد را ندارند. قدرت دشمن به طور کامل بهم ریخته و ساختار سیاسی و نظامی اسرائیل مخدوش شده است. اگر آمریکا دخالت نمی کرد، عملیات طوفان الاقصی برای بر هم زدن ساختار سیاسی و نظامی اسرائیل کافی بود.

پلارک با اشاره به اینکه ما نسبت به جنگ های گذشته وضعیت بهتری داریم، تصریح کرد: رایزنی هایی در حال انجام است و حتی آمریکا هم موافق آتش بس و توافق هستند. اما حرکتی که تندروهای آمریکایی روی آن تأکید دارند، کوچ اجباری مردم فلسطین است که تاکنون موفق نشده است.

وی با بیان اینکه در درون اسرائیل هم ارتش معتقد است که ورود به غزه خفت و خواری به همراه دارد، خاطر نشان کرد: برای این منظور هم ارتش رژیم اشغالگر قدس موافق نیست و درگیری هم وجود دارد. امروز نیروی زمینی اسرائیل قرار بود وارد شود که عقب نشینی کرد.

پلارک در ادامه به موضوع اربعین اشاره کرد و گفت: نقش ستاد بازسازی عتبات در اربعین سابقه ۱۰ ساله دارد. این ستاد چهار دوره مدیریتی را طی کرده است که در هر دوره شرایط متفاوت بود. در دوره نخست بسیاری از اقدامات پایه گذاری شد و در دور دوم تغییراتی ایجاد شد. اما در دوره سوم موضوع اربعین مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تعداد زائران اربعین افزایش یافت، افزود: بیشتر مردم زائر بودند و برخی هم خادم زائران اربعین بودند که مقرر شد تا نهاد و سازمانی خادمان اربعین را مدیریت و ساماندهی کند. در نهایت این مسؤولیت با تأیید مقام معظم رهبری به وزارت کشور محول شد. وزارت کشور ستاد مرکزی اربعین را راه اندازی کرد که این موفقیت برای نظام جمهوری اسلامی ایران و شیعیان ثبت شد.

پلارک با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات مدعی بود که در عراق بیشترین فعالیت را دارد، اظهار داشت: همین امر موجب شد تا مسؤولیت اداره خادمان اربعین در ایران و عراق به ستاد بازسازی عتبات سپرده شد.

در پایان این مراسم از اصحاب رسانه فعال در این حوزه تجلیل به عمل آمد.

منبع: اخبار مذهبی مهرنیوز