مبلغان باید توسل به اهل بیت و قرآن را جدی بگیرند

استاد حوزه و دانشگاه در خوزستان: ...
اهواز - استاد حوزه و دانشگاه گفت: م بلغی که انس با نماز شب و توسل به اهل بیت ع و قرآن نداشته باشد، موفق نمی شود به همین دلیل مبلغان باید این موارد را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی ماندگاری عصر امروز پنجشنبه در نشست تخصصی با موضوع «نقش اقشار تأثیر گذار در تقویت جبهه مقاومت» که به همت اداره تبلیغات اسلامی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: روز قیامت یک عده ای فریاد می زنند که اگر ما کلام خدا و اولیای او را می شنیدیم و بر آن تعقل می کردیم، امروز جهنمی نبودیم.

این کارشناس مسائل دینی گفت: مقام معظم رهبری در سال ۹۷ بیانیه گام دوم انقلاب را نوشتند و تاکید کرده اند که این بیانیه خوانده و در آن تأمل و برای نسل بعدی گفته شود.

وی عنوان کرد: دشمن به ویژه دشمن صهیونیست در طول تاریخ اسلام از زمان پیامبر تا امروز دو کار انجام می دهد؛ یکی اینکه جلو شنیدن کلام حق را بگیرد، زمان پیغمبر به تازه واردهای مکه پنبه می دادند که در گوش خود بگذارند؛ البته امروز نیاز به پنبه نیست و با فضای مجازی و ماهواره، بمباران شنیدنی برای مردم می ریزند آنقدر که مردم فرصت نکنند تا کلام خدا را بشنوند.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: دشمن برای اینکه جلوی شنیدن را بگیرد، بمباران شنیدنی درست کرده و امروز اصل انفجار اطلاعات است.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: دومین کاری که دشمن انجام می دهد، این است که جلو تعقل را بگیرد؛ جلو تعقل را با تحریک شهوت ها، قدرت، شهرت، ریاست و می گیرد و در واقع تمام برنامه های دشمن تحریک شهوت ها است.

وی افزود: با هر قشری حتی اقشار خاکستری هم که صحبت می شود، اگر بتوان عقل مردم را به کار گرفت یعنی کار درست می شود؛ البته مردم عقل دارند ولی مشکل این است که عقل آنها، عقل معاش است.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه دشمن جلوی شنیدن کلام حق را می گیرد یعنی به سه چیز اعتراف می کند، تصریح کرد: اولین اعتراف این است که کلام حق و کلام خدا مطابق عقل است. حدودا ۲۵۴ آیه قرآن ما را دعوت به تفکر، تدبر و تذکر می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اعتراف دوم دشمن این است که کلام حق و کلام خدا مطابق فطرت است اما چون نمی خواهند مردم بر اساس فطرتشان نگاه کنند، جلو کلام حق را می گیرند.

وی گفت: حیا فطری است، همه احکامی که خدا گفته فطری است اما دشمن نمی گذارد مردم گوش دهند؛ دشمن با اینکه جلوی شنیدن را می گیرد اما اعتراف می کند که کلام خداوند مطابق سعادت است.

حجت الاسلام ماندگاری خطاب به م بلغان اظهار کرد: رسالت ما م بلغان این است که حرف های خدا و اولیای او را به گوش مردم برسانیم که این امر باید به سه طریق انجام شود؛ اول از طریق گفتن و شنیدن به این گونه که ما بگوییم و مردم بشنوند.

این کارشناس مسائل دینی، راه دوم را شنوایی اعلام و عنوان کرد: این راه سه ویژگی دارد؛ حضرت آقا فرمودند به همه م بلغان بفرمائید این سه ویژگی در کلامشان باشد، یک اینکه حرف مستند و مستحکم بزنند و هر حرفی که سند ندارد اصلا به مردم گفته نشود چون گوش مردم از حرف پر است.

وی اضافه کرد: دومین ویژگی این است که قابل فهم باشد و برای اینکه قابل فهم باشد باید دسته بندی شود؛ سومین ویژگی این است که کاربردی و مصداقی باشد.

حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: تبلیغ دوم باید دیداری باشد، برای اینکه مردم ارزش ها را ببینند باید سه سیره را به آنها بگوییم؛ اول نمایش زندگی اولیای خدا، دوم اینکه سیره م بلغان را ببینند و سوم از خودشان برایشان گفته شود.

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: اگر بر اساس نیاز با مخاطب حرف بزنیم، او پذیرش می کند و اگر بر اساس ظرفیت با مخاطب حرف بزنیم، حرف ما را می فهمد و اگر با علاقه حرف بزنیم، لذت می برد و جذب می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: اگر یک شگرد برای ارتباط برقرار کردن می خواهیم، وجود پیغمبر اکرم ص بزرگ م بلغ عالم هستی است، بدترین جامعه ای که پیامبر گرفتار آن شد، جامعه جاهلیت است؛ ایشان در جامعه جاهلیت سه اصل تأیید، تبدیل و تصحیح و تخریب را رعایت کرد.

وی بیان کرد: م بلغی که انس با نماز شب، توسل به اهل بیت ع و قرآن نداشته باشد، موفق نمی شود.

منبع: اخبار مذهبی مهرنیوز