کردستان شاهد تعالی فرهنگی و هنری است

وزیر ارشاد: ...
سنندج- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کردستان با تمامی مسائل و مشکلاتی که دارد اما شاهد تعالی فرهنگی و هنری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی با فعالان عضو جبهه فرهنگی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بخشی از جهاد تبیین توصیف واقعی از جامعه است اما به معنای نادیده گرفتن مشکلات نیست و چون تعاملات در حوزه سبک زندگی گسترده تعاملات و افزایش ارتباطات بالا است توقع ها افزایش یافته و پرداختن به جهاد تبیین امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه ۳۲ شبکه ماهواره ای معاند به زبان ک ردی فعالیت می کنند اما علیرغم تهدیدات در موضوعات مختلف و به ویژه اعتقاد به مسائل دینی مردم همچنان خواهان حفظ ارزش های اسلامی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اقتصاد حوزه کتاب در سال ۱۳۸۴ اشاره کرد و گفت: اقتصاد حوزه کتاب در آن زمان ۲۵۰ میلیارد تومان بود و وزارت ارشاد برای مدیریت کتاب ۸۰ میلیارد تومان در اختیار داشت اما در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد افزایش یافت.

اسماعیلی تصریح کرد: پیاده روی اربعین به دلیل عمق قدرتمند فرهنگی کشور امری مهم برای معرفی استان است و امسال مردم اقصی نقاط کشور به ویژه از مرز باشماق مریوان در اربعین شرکت کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش جبهه فرهنگی برای گسترش فرهنگ انقلاب و ارزش های دینی تشکر کرد و گفت: این روزها، روزهای تلخی را پشت سر می گذاریم و حوادث غمباری را در غزه شاهد هستیم که روح و جان همه مؤمنان و آزادیخواهان دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با اشاره به تهدیدات همه جانبه دشمن از طرق مختلف گفت: با وجود تهدیدات و تهاجمات فرهنگی چگونه انگاره های دینی رشد پیدا کرده است در استان فرهنگی کردستان در ایام میلاد حضرت رسول اکرم ص رویدادها و برنامه های دف نوازی و مدیحه سرایی و مولودی خوانی در همه گستره استان کردستان طنین انداز می شود.

وی ضمن محکوم کردن وحشی گری های رژیم منحوس و جعلی اسرائیل برعلیه مردم بی گناه فلسطین و غزه گفت: روزهای سخت و تلخی را به واسطه ظلم به این مردم بی گناه فلسطین و غزه می گذرانیم، این رژیم به هیچ مبانی و اصول اخلاقی پایبند نیست و از سوی دیگر استکبار جهانی در اوج بی شرمی حامی و پشتیبان این رژیم صهیونیستی است.

اسماعیلی در پایان یادآور شد: یک آدم جهادی قادر به کارهای بزرگی است، برای جهاد فرهنگی بایستی وقت بگذاریم و درنهایت تحلیل های واقع بینانه داشته باشیم.

منبع: اخبار فرهنگی مهرنیوز