کمیته ساماندهی مجمع الذاکرین‌ها و مراکز آموزش مداحی راه‌اندازی شد

کمیته ساماندهی مجمع الذاکرین ها و مراکز آموزش مداحی کشور براساس مصوبه شورای عالی ستایشگری به همت سازمان هیأت و تشکل های دینی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته ساماندهی مجمع الذاکرین ها و مراکز آموزش مداحی کشور براساس مصوبه شورای عالی ستایشگری به همت سازمان هیأت و تشکل های دینی راه اندازی شد.

شورای عالی ستایشگری مصوب کرده بود که به افراد باسابقه عرصه آموزش مداحی و مجمع الذکرین ها مجوز رسمی داده شود و افراد جدید و تازه کار هم فعالیتشان مورد بررسی قرار گیرد و با رفع نقایص مجوز لازم را دریافت کنند.

بر این اساس کمیته ساماندهی مجمع الذاکرین ها و مراکز آموزش مداحی کشور راه اندازی شد که بناست اعضای آن؛ حاج احمد واعظی، حاج مرتضی طاهری، حاج مصطفی خورسندی، حاج مهدی سلحشور، حجت الاسلام واضحی، حاج محمد فراهانی و حاج رحیم آبفروش باشد. دبیرخانه این کمیته در سازمان هیأت و تشکل های دینی خواهد بود.

همچنین بناست در هراستان نیز کمیته ای متناظر در ادارات کل تبلیغات اسلامی برگزار شود. راه اندازی کمیته های استانی به تصویب شورای مرکزی رقم خواهد خورد.

این کمیته زیر نظر شورای عالی ستایشگری فعالیت خواهد کرد و به زودی در جلسات خود، آئین نامه های اخذ مجوز مرکز آموزش مداحی را مشخص و به تصویب خواهد رساند تا به اطلاع عموم جامعه ستایشگری برسد.

اولین اقدام این کمیته، ساماندهی عمومی مراکز موجود خواهد بود. درحال حاضر براساس بررسی های صورت گرفته ۳۳۳ مرکز آموزش مداحی در سراسر کشور فعال است که این کمیته بناست آن ها را در گام نخست ساماندهی کند.

منبع: اخبار مذهبی مهرنیوز