محتوای کانال‌های انتخاباتی با نامزدهاست/ فشار روانی روی چهره‌ها

رییس صدا و سیما مطرح کرد؛ ...
رییس صدا و سیما درباره جزییات کانال های انتخاباتی در رسانه ملی بیان کرد که این کانال ها به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند و محتوای آن ها دست خود نامزدها است.

پیمان جبلی رئیس صدا و سیما در حاشیه برگزاری آئین نکوداشت هفته پژوهش درباره جزئیات راه اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی و این که چرا همه حوزه های انتخاباتی را شامل نمی شود، به خبرنگار مهر گفت: در زمان انتخابات شبکه های ملی و استانی فعالیت دارند که وظایف خود را مثل دوره های گذشته در انتخابات انجام خواهند داد و برنامه سازی های مختلف خواهند کرد. ما علاوه بر این شبکه ها برای تشویق شرکت در انتخابات و تبیین نقش مجلس در نهاد قانونگذاری و همچنین برای ارائه دیدگاه ها و جریان های مختلف در مورد مصالح کشور، به تعداد حوزه های انتخاباتی کشور و البته کمی کمتر، یعنی ۲۰۰ فرستنده و کانال انتخابات خواهیم داشت. این که کمتر هست هم دلیلش این است که آن حوزه ها امکان فنی را نداشتند. با این حال این کار بزرگی است.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، در پاسخ به این که این شبکه ها مستقل هستند یا زیر مجموعه شبکه های استانی، اضافه کرد: تقریبا سعی داریم به ازای هر حوزه انتخاباتی یک کانال انتخاباتی داشته باشیم که فقط هشت حوزه را کم داریم. این کانال ها قاعدتا زیرمجموعه شبکه های استانی هستند؛ اما به عنوان کانال مختص حوزه انتخابیه عمل خواهند کرد و تبلیغات انتخابات مجلس را که نامزدهای آن حوزه می خواهند به مردم ارائه دهند از طریق این کانال ها انجام می شود. ممکن است در یک حوزه انتخاباتی تعداد کاندیداها زیاد باشد، قاعدتا عدالت رسانه ای در آن حوزه انتخاباتی یکسان به اندازه همه اجرا می شود. ممکن است زمانی که در اختیارشان قرار می گیرد نسبت به حوزه دیگری که کاندیدای کمتر دارد، کمتر باشد؛ بنابراین نیاز به تنطیم است که ما آن را انجام می دهیم.

رئیس صدا و سیما درباره محتوای کانال ها که در اختیار سازمان است یا نمایندگان، به خبرنگار مهر عنوان کرد: خود نامزدها تولید محتوا را بر عهده دارند، ما اصول قانونی را که ستاد انتخابات وزارت کشور گذاشته اعلام می کنیم و نامزدها در قالب همان ضوابط تولید محتوا، هر طور که می خواهند می توانند در هفت روز تبلیغات انتخابات را داشته باشند.

به گفته جبلی این کانال ها به صورت ۲۴ ساعته پخش می شوند.

جبلی درباره بحث «ن ط ق ک شی» هنرمندان برای همکاری با صدا و سیما که از سوی یکی از مدیران سازمان مطرح شد، اظهار کرد: الان فرصت کافی برای دلایلی که چرا برخی از چهره ها تمایل به همکاری با رسانه ملی ندارند نیست. بخشی از چهره ها خودشان به ما ابراز کرده اند که به دلیل فشارهای روانی وارد شده از بیرون و همان عبارتی که مدیر محترم شبکه چهار استفاده کردند، تمایلی به همکاری ندارند. دلایل مختلف دیگری هم وجود دارد که بخشی هم مالی است. بخشی هم شاید فعلا در شرایطی نیستند که بخواهند همکاری کنند.

وی اضافه کرد: ما در مقابل، دست تمام هنرمندان، چهره ها و عناصر فرهنگی مورد احترام مردم که علاقه مند باشند در رسانه ملی به مردم، ارزش ها، اعتقادات، تاریخ و تمدن خدمت کنند، به گرمی می فشاریم.

رئیس صدا و سیما در ادامه درباره دعوت از چهره ها به رسانه ملی بیان کرد: ما به همه دیدگاه ها و تحلیل ها احترام می گذاریم اما آنچه که ما نشان می دهیم روی آنتن است و این فقط یک ادعا نیست. خواهش می کنم کمی به آنتن صدا و سیما توجه کنند و برنامه های صدا و سیما را ببینند، متوجه این موضوع می شوند.

جبلی در پایان درباره ساخت نسخه سینمایی از سریال های پرمخاطب نیز گفت: ما تجربه موفقی از سریال «عاشورا» داشتیم که فیلم سینمایی آن «موقعیت مهدی» ساخته شد و فضای مناسبی را در افکار عمومی برای پخش مجموعه نمایشی فراهم کرد. این تاکید را ما به همه همکاران مان در سیمافیلم و البته همکاران مان در سازمان سینمایی و ارشاد داریم که اگر اثری کشش و جذابیت داشته باشد و ظرفیت تبدیل شدن به فیلم سینمایی را داشته باشد، استقبال می کنیم.

منبع: اخبار فرهنگی مهرنیوز