جزییات جشنواره قرآنی رحمت تشریح شد

از سوی معاون جامعه القرآن الکریم؛ ...
معاون آموزش مؤسسه جامعه القرآن الکریم و اهل البیت ع ضمن تشریح جزییات جشنواره قرآنی رحمت گفت: موضوع جشنواره امسال نماز است که با شعار «بچه ها درست و زیبا نماز بخوانید» اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد میرعارفین، معاون آموزش مؤسسه جامعه القرآن الکریم و اهل البیت ع در خصوص جزئیات جشنواره قرآنی رحمت گفت: یکی از مأموریت های ویژه مؤسسه جامعه القرآن الکریم این است که اهتمام ویژه ای بر آموزش خردسالان در شعب و مدارس خود داشته باشد بر همین اساس جشنواره قرآنی رحمت ویژه دانش آموزان مدارس این مؤسسه با هدف تربیت عملی و آموزش آداب اسلامی به فرزندان برگزار می شود.

معاون آموزش مؤسسه جامعه القرآن الکریم و اهل البیت ع ادامه داد: این مؤسسه بیش از ۲۵ سال است که در فعالیت های قرآنی کار و حدود ۲۲ سال است که مدرسه داری می کند. ما از همان ابتدا به این فکر افتادیم که یک ساعت از برنامه دانش آموزانی که در مدارس قرآنی ما تحصیل می کنند به فوق برنامه قرآنی ویژه اختصاص دهیم.

وی بیان کرد: جشنواره رحمت در این دوره ویژه دانش آموزان پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی مدارس ما است. در حال حاضر ما ۵۱ مدرسه در سطح کشور دایر کرده ایم که همه این مدارس از امکانات و آموزش ها به شکل یکسان استفاده می کنند. به همین جهت مربیان ویژه ای برای آن ها در نظر گرفته ایم و از پیش دبستانی تا کلاس ۱۲ دبیرستان برای آن ها برنامه قرآنی داریم.

میرعارفین با بیان اینکه جشنواره رحمت مخفف روخوانی، حفظ، مفاهیم و تربیت اسلامی و تجوید است، گفت: تمامی این موارد و آموزش ها در این کلمه دیده شده است، ضمن اینکه خدای متعال قرآن کریم را در آیاتش رحمت خوانده است و این رحمت برای مؤمنین است.

معاون آموزش مؤسسه جامعه القرآن الکریم و اهل البیت ع ادامه داد: موضوع جشنواره امسال نماز است که با شعار «بچه ها درست و زیبا نماز بخوانید» اجرا شد. موضوعات آن هم سوره های قرآن در نماز است که در چهار جلد کتب ویژه این مسابقات و در قالب های نمایش، قصه، بازی و همخوانی اجرا می شود.

وی بیان کرد: یکی از نکات ویژه این جشنواره این است که قبل از اجرای آن برای همه دانش آموزان قرآنی یک جایزه در نظر گرفته می شود که با شروع جشنواره برای آن ها ارسال خواهد شد و در ادامه برای برگزیدگان نیز جوایز ارزنده ای در نظر گرفته شده است.

میرعارفین گفت: این جشنواره از ۱۲ تا ۲۸ بهمن ماه انجام می شود و مهلت ارسال آثار به آن تا ۲۸ آذرماه است که علاقه مندان باید در قالب یک تولید رسانه ای برای ما آثارشان را ارسال کنند. البته آثار در قالب کلاس است، لذا کلاس های برتر از ۵۱ مدرسه به رقابت می پردازند و این جشنواره در دو مرحله اجرا می شود.

منبع: اخبار مذهبی مهرنیوز