الواح هخامنشی چه زمانی رونمایی می شوند؟

...

۳۰ شهریورماه سال جاری بود که رئیس جمهور در بازگشت از سفرش به آمریکا، سوغاتی هایی از جنس فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران را به همراه آورد. این محموله حاوی الواح هخامنشی و درواقع پنجمین محموله ای ست که به کشور بازمی گردد. الواح مذکور در ۹ صندوق به وزن ۷۵ کیلوگرم، شامل ۸۳۶ قطعه لوح کوچک به خط آرامی و ۲۶۷۰ قطعه لوح بزرگ به خط عیلامی به موزه ملی ایران تحویل داده شد. 

هادی میرزایی مدیر اداره کل موزه ها درخصوص زمان برگزاری نمایشگاه و رونمایی از الواح هخامنشی که به تازگی از آمریکا به ایران بازگردانده شده اند، گفت: همانگونه که مستحضرید بخش دیگری از الواح هخامنشی موجود در موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو شامل ۳۵۰۶ عدد لوح در آخرین سفر رییس محترم جمهور و در بازگشت از مقرر سازمان ملل متحد به ایران مسترد گردید. این محموله پس از ورود به ایران و تحویل به بخش کتیبه های باستانی موزه ملی ایران جهت رونمایی در حال آماده سازی است. متن کتیبه ها پس از دریافت از موسسه شرق شناسی ترجمه شده و در ویترین های مخصوص در سالن ایران باستان آماده رونمایی است. 

به گفته او مقرر شده این نمایشگاه در اواخر دی ماه سال جاری افتتاح و در معرض دید پژوهشگران و علاقمندان و عموم مردم قرار گیرد. 

منبع: اخبار فرهنگی باشگاه‌خبرنگاران