نخستین رویداد «شهیده ناهید فاتحی» آغاز شد

نخستین رویداد ملی «شهیده ناهید فاتحی» با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از بانوان سر شبکه مجاهد تببین آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم زاد قاسمی عضو دفتر بانوان بنیاد هدایت در نخستین رویداد ملی «شهیده ناهید فاتحی» که با حضور بیش از ۱۰۰ بانوی سرشبکه مجاهد تبیین، در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز واقع در مسجد مقدس جمکران در حال برگزاری است، ضمن تبریک مبعث رسول اکرم ص و تشکر از حضور این بانوانی که از سراسر کشور در این رویداد شرکت کرده اند، پیرامون اهداف بنیاد هدایت، اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه هایی که ما رسالت خود می دانیم؛ توانمندسازی و تعالی شبکه امامت و دیگری احیای کارکردهای مسجد است. این نمایشگاه نیز در راستای تمدن سازی و ناظر به همین دو رویکرد، دایر شده است.

وی با اشاره نگاه رهبر معظم انقلاب نسبت به نقش مهم بانوان در عرصه های اجتماعی، گفت: همان طور که ایشان فرمودند هر حرکت اجتماعی که زنان در آن نباشند، به نتیجه نخواهد رسید؛ بنابراین ما نیز در این مسیر مبارک می خواهیم از ظرفیت شما بانوان کنشگر و فعال فرهنگی بهره مند باشیم. بنیاد هدایت ابتدا سراغ شبکه شریک الامام و همسران امامان محله رفت و در مرحله بعدی سراغ شبکه بزرگ تری از کنشگران فعال مسجدی رفت که الحمدلله این شبکه را اکنون با عنوان «بانور» می شناسیم.

دبیر ستاد ملی مهرواره بانور خاطرنشان کرد: گزارشات بسیاری از فعالیت های شما به بهانه حل مسائل حوزه خانواده به دست ما رسید؛ در آن دوره هدف ما این بود که با شما و این ظرفیت عظیم آشنا شویم و یک خانواده بزرگ از بانوان فرهنگی و مسجدی شکل بگیرد که در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند. مهرواره بانور دو بخش خاطره نویسی و حل مسئله داشت؛ برخی از آن خاطره ها تبدیل به داستان شد و پادکست های صوتی با عنوان «رادیو بانور» منتشر شد.

زاد قاسمی دیدگاه خانم گلستانه جعفریان درباره این خاطره های منتشر شده را به عنوان نویسنده و کارشناس این عرصه، مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان می گفتند این خاطرات یک گوهر با ارزشی دارد که به خاطر آن حاضرم با شما همکاری داشته باشم؛ آن گوهر سبک زندگی این بانوان است؛ به ویژه آن هایی که از زندگی تبلیغی خودشان نوشته بودند. می گفتند که این سبک زندگی همان حلقه مفقوده ای است که می تواند کانون خانواده های ایرانی را گرم تر کند و بسیار گره گشا باشد.

عضو دفتر بانوان بنیاد هدایت بر نقش محوری بانوان در عرصه جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: در مهرواره بانور ۲ تصمیم گرفتیم که به سراغ این فرضیه مهم قطعی برویم؛ به فرموده حضرت آقا نقش نرم افزاری شما بسیار مهم تر از سایر شئون است. جنس جهاد تبیین مادرانه و زنانه است و شاید اگر در این زمینه کاستی هایی وجود داشته به همین دلیل است که نقش بانوان جدی گرفته نشده است.

وی تأکید کرد: این حرکت نیاز به برنامه ریزی، طراحی نقشه و تیم هایی دارد که با محوریت یک فرمانده هدایت شوند؛ شما فرماندهان این عرصه هستید و می توانید تیم های خود را در استان ها تشکیل بدهید و کار را پیش ببرید.

دبیر ستاد ملی مهرواره بانور با اشاره به برنامه های رویداد شهیده ناهید فاتحی اظهار داشت: در این رویداد چهار روزه در کنار کلاس ها و ارائه هایی که با حضور اساتید مبرز در این دوره برگزار می شود، دانش و آورده شما از میدان نیز می تواند بسیار راه گشا باشد؛ به همین منظور در طول این چند روز گعده هایی خواهیم داشت که با حضور مربیانی اداره می شود.

زاد قاسمی همچنین به بحث الگوی سوم زن پرداخت و گفت: همان طور که حضرت آقا بارها فرمودند شما می توانید الگوی واقعی از زن را نشان دهید تا خلأ هویتی زنان را نه تنها در ایران بلکه در جهان پر کند. زنان در دنیا دنبال احقاق حقوق خود هستند و گرفتار جریان فمینیستی شدند؛ اگر سبک زندگی شما روایت شود و به گوش جهان برسد، بسیاری از زنان دنیا مسلمان خواهند شد و مشکلات شان مرتفع می شود.

منبع: اخبار مذهبی مهرنیوز