جشنواره شعر قیصر امین پور در خوزستان؛ او یک شاعر ملی است فیلم

وزیر ارشاد در سفر به خوزستان از تصویب برگزاری جشنواره شعر قیصر امین‌پور سخن گفت و به نظر می‌رسد این کار به زودی عملیاتی شود. هرچند، جشنواره‌هایی که با محوریت استان‌ها برگزار شده، معمولاً با یک برنامه ملی فاصله زیادی داشته است. ...

گروه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در سفرش به خوزستان و بهره برداری از خانه هنرمندان این استان، تصویب برگزاری جشنواره شعر مرحوم قیصر امین پور را رسانه ای کرد و البته جزئیات بیش تری به جز طراحان آن نگفت. به نظر می رسد علی محمد مودب که کمی بیش از یک سال از انتشار حکمش به عنوان «دستیار وزیر در امور شعر» می گذرد، محور کار باشد که اداره کل ارشاد خوزستان به او یاری می رساند.

تجربه برگزاری جشنواره های بزرگ با چرخش در استان ها یا محوریت یک استان، نشان داده است که معمولا محل برگزاری، هزینه آمد و شد مهمانان، طراحی، اجرا و به ثمر نشاندن تلاش ها با توجه به ظرفیت های محدود استانی، باعث کم اهمیت شدن خیلی از برنامه ها شده است. حتی وقتی اختتامیه جشنواره هایی نظیر شعر فجر در شهرهای دیگری به جز تهران برگزار شده، با وجود آن که کارها به دست گردانندگان مرکز بوده، اما در اجرا، نقایص فراوانی دامنگیر برنامه شده است.

قیصر امین پور، شاعر بلندآوازه و نامداری است که هشتم آبان ماه ۱۳۸۶ درگذشت و در زادگاهش «گتوند» خوزستان مدفون شد، اما بهره برداری از مقبره او که پس از دو سال به سرانجام رسید، موجب حرف و حدیث هایی در رسانه ها شد؛ به گونه ای که آن را تقلید معمارانه ای از بنای کشته شدگان جنگ عراق علیه ایران در بغداد می دانستند.


مقبره قیصر امین پور در شهر «گتوند» خوزستان

برگزاری جشنواره ای متناسب با شأن ادبی قیصر امین پور، پیش از همه نیازمند یک طراحی ملی است که «علی محمد مودب» با تجربه هدایت و رهبری موسسه شهرستان ادب و اینک، دستیاری وزیر در امور شعر، می تواند آن را به سامان برساند. در جشنواره ای به نام «قیصر» همه شاعران از همه طیف های ادبی کشور باید خود را سهیم و دخیل ببینند تا برنامه ای قابل اعتنا برای او شکل بگیرد.

خبری که وزیر در خوزستان داد:

 

This browser does not support the video element.

 

پایان پیام/

/

منبع: فارس‌نیوز