طرح مواسات باید تا انتهای جریان کرونا ادامه یابد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه: ...
خاموشی با بیان اینکه طرح مواسات باید تا انتهای جریان کرونا ادامه یابد، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید آشکارا و پنهانی انفاق کنید، نمازگزاران، صابران و انفاق کنندگان راخداوند یاری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی امروز در مراسم طرح قرار دوازدهم همراه با توزیع بسته های معیشتی به نیازمندان که در امامزاده عبدالله شهر ری برگزار شد. اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید از صبر و صلا یاری بگیرید. انسان با روزه به صبر و با نماز به معنویت دست می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه انسان تقوا بال فلاح و رستگاری انسان است که نماز و روزه از جمله مسیرهای رسیدن به تقوا هستند.

وی با بیان اینکه پیامبر ص در فقراتی از خطبه آخر شعبانیه می فرمایند حال که به ضیافت الهی دعوت شدید به نیازمندان هم رسیدگی کنید، عنوان کرد: رسیدگی به نیازمندان برنامه رمضانی پیامبر ص بود. مستحب تأکیدی است که در ماه رمضان اگر شده با اندک طعامی به دیگران افطاری بدهید. بر همین اساس در بسیاری از شهرها هر ساله افطاری ساده در بقاع متبرکه برقرار است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: تلاقی این قرار با ماه رمضان به ما همت مضاعف و بشارت می دهد که در قرار بعدی همت های عالی تر و مضاعفی را ارائه بدهیم. هیئت امنا در بقاع متبرکه و امامزادگان افراد نیازمند را شناسایی کرده و کمک های توانمندان را به نیازمندان ارائه می دهند که اقدامات آنها قابل تقدیر و تشکر است.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با استناد به آیه ای دیگر از قرآن کریم، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید به هر مقدار قدرت دارید تقوا پیشه کرده و هر روز بر تقوای خود اضافه کنید، در این زمینه ما باید گوش دل خود را به پیام آیات، روایات، صلحا، شهدا، علما و ولی فقیه باز کرده و پیام آنها را شنیده و به آن عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه طرح مواسات تا انتهای جریان کرونا ادامه خواهد یافت ابراز کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید آشکارا و پنهانی انفاق کنید، نمازگزاران، صابران و انفاق کنندگان را خداوند یاری خواهد کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به روز جمهوری اسلامی و بزرگی آن گفت: اساس قانون مداری این حکومت در این روز بنا شد، ما برای رسیدن به عزت باید مقدمات آن را فراهم کنیم. جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و رهبری امامین انقلاب این مقدمات را فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در پایان خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی انقلاب اسلامی ما با پیشرفت علمی مقدمات ظهور و ایجاد تمدن اسلامی را فراهم خواهیم کرد.

منبع: اخبار مذهبی مهرنیوز