افغانستانی های مقیم ایران با هم مسابقه قرآن می دهند

مرحله مقدماتی مسابقات قرآن فائزون ویژه مهاجران افغانستانی مقیم ایران 14 و 15 دی برگزار می‌شود. ...

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس، مهاجران افغانستانی مقیم ایران مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم برگزار می کنند. این خبر را مسئول مجمع قاریان و حافظان افغانستانی مقیم تهران محمدباقر جعفری به فارس داد.

این دوره از مسابقات با همکاری سازمان ملی مهاجرت و با موافقت ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در سه رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم و برای گروه سنی بالای ۱۶ سال در حال برگزاری است.

در این رقابت ها ۶ نفر از اساتید طراز اول قرآن ایران به همراه ۳ استاد قرآن افغان به نام های مهدی قره شیخلو به عنوان داور تجوید، حسین اخوان اقدم داور وقف و ابتداء، امین پویا داور صوت، محسن یاراحمدی داور لحن، مهدی عباسی داور صحت حفظ، محمدصادق رحیمی از افغانستان ناظرفنی، سیدمرتضی ابدالی از افغانستان رئیس هیأت داوران و غلام عباس حسنی از افغانستان به عنوان رئیس کمیته فنی و داوری قضاوت می کنند.


علیرضا رضایی

مهاجران افغانستانی با حضور در جلسات قرآن اساتید کشورمان به قاریان خوشخوانی تبدیل شده اند تا جایی که علیرضا رضایی قاری افغانستانی مقیم مشهد سال 1397 مقام اول مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی را از ان خود کرد، همچنین محمدحسن حسن زاده قاری افغانستانی مقیم یزد اوایل امسال در مسابقات قرآن قطر اول شد.

مرحله مقدماتی مسابقات قرآن فائزون به صورت مجازی است، به این صورت که قاریان فیلم تلاوت خود را بر اساس آیین نامه ضبط و به دبیرخانه ارسال می کنند، مسابقات حفظ هم به صورت آنلاین برگزار می شود. داوران مسابقات، روزهای ۱۴ و ۱۵ دی ماه در فرهنگسرای قرآن مستقر و به صورت مجازی مسابقات را داوری می کنند.

پایان پیام/

/

منبع: فارس‌نیوز