قلعه نویی به ۲ آمار خاص علیه تیم ملی ایران نگاه نکرد

بر اساس آمارهای ارایه شده تیم ایران بعد از لبنان پیرترین تیم و چاق ترین تیم حاضر در جام ملت ها به حساب می آید اما با این حال با نیت قهرمانی در جام ملت ها وارد دوحه شده است.

سن و وزن تیم های حاضر در جام ملت ها مورد ارزیابی قرار گرفته است و ایران با میانگین سنی ۲۹ بعد از لبنان پیرترین تیم حاضر در جام ملت ها به حساب می آید. البته این موضوع مورد نقد هم قرار گرفته است و خیلی از منتقدین می گویند تیمی به جام ملت ها رفته که قطعا در جام جهانی خیلی از مهره هایش را نخواهد داشت، در حالی که جام ملت ها جایگاه بهتری برای جوانگرایی در تیم ملی است.

با آماری که امروز ارایه شد، میانگن وزن بازیکنان تیم ملی ۷۹.۳۵ کیلو گرم است و از این حیث ایران چاق ترین تیم حاضر در جام ملت ها به حساب می آید. البته بهتر است در تحلیل جدول ارایه شده از واژه سنگین ترین استفاده کرد. با همه این آمارها اما امیر قلعه نویی و تیمش به دنبال قهرمانی در جام ملت ها هستند. از سویی می توان گفت ایران در بین مدعیان قهرمانی در جام ملت ها باتجربه ترین تیم بعد از لبنان به محسوب می شود و همین تجربه شاید باعث شود تیم ملی بعد از دهه ها دوباره جام قهرمانی مسابقات را لمس کند.

امیر قلعه نویی و دستیارانش خیلی به این آمار و ارقام واکنش نشان نداده اند. از قدیم هم گفته اند سن در فوتبال تنها یک عدد است و چه بسیار بازیکنان باتجربه، بهترین اتفاقات را برای تیم هایشان رقم زده اند. قلعه نویی  دومین تجربه حضور در جام ملت ها را با تیم ملی به عنوان سرمربی تجربه می کند و امیدوار است این بار بخت با او یار شود و به روی سکو برود. به خصوص که موفقیت در جام ملت ها، حضور او را در جام جهانی تضمین خواهد کرد.

منبع: خبرورزشی