روزهای استرس زای سه تیم لالیگایی در لیگ قهرمانان/ قدرت فوتبال اسپانیا بیش از دیگر کشورهاست؟

رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید وارد مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان می شوند و هر سه شانس صعود به مرحله بعدی و حتی فینال را خواهند داشت.

به زودی وارد حیاتی ترین بخش فصل لیگ قهرمانان اروپا می شویم؛ برنده ها و بازنده ها طی دو ماه آینده مشخص خواهند شد و این موضوع برای لیگ قهرمانان اروپا نیز صدق می کند و مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها همین هفته آغاز می شود.

تعداد باشگاه های لالیگایی باقی مانده در این تورنمنت از سایر لیگ های برتر بیشتر است. رئال مادرید مدعی اصلی است، اگرچه آنها در مرحله یک چهارم نهایی کار بسیار سختی دارند و باید با منچسترسیتی قهرمان فصل گذشته روبه رو شوند. بارسلونا میزبان پاری سن ژرمن است و می تواند راحت تر به پیروزی برسد و همین را می توان در مورد اتلتیکومادرید که به مصاف بروسیا دورتموند می رود نیز گفت.

لوس بلانکوس در حالی به مصاف منچسترسیتی در سانتیاگو برنابئو خواهد رفت که ۹ روز استراحت کرده و این موضوع می تواند امتیاز قابل توجهی برای تیم کارلو آنچلوتی باشد که با بازگشت ادر میلیتائو تقویت شده است. تیم پپ گواردیولا در چند وقت اخیر در ورزشگاه اتحاد تسلط ناپذیر بوده و بازی رفت فرصت خوبی برای مادریدی هاست که به برتری برسند. مردان آنچلوتی با جود بلینگام و وینیسیوس جونیور شانس زیادی برای پیشرفت دارند، و البته که به نمایش دفاعی خوبی از آندری لونین، آنتونیو رودیگر و بقیه نیز نیاز دارند.

کار بارسلونا به سختی رئال مادرید نیست، اما همچنان باید کیلیان امباپه را متوقف کنند تا بتوانند به نیمه نهایی راه پیدا کنند. آبی اناری ها با استفاده از افرادی مانند ژول کونده، رونالد آرائوخو و پائو کوبارسی جوان، شرایط خوبی برای رسیدن به هدف خود خواهند داشت. آنها در عین حال باید خط دفاعی پاری سن ژرمن را زیر پا بگذارند و با روبرت لواندوفسکی و رافینیا به خوبی قادر به این کار خواهند بود و البته لامین یامال نیز مطمئنا بازیکنی تعیین کننده خواهد بود.

اتلتیکو باید در بازی رفت از زمین خانگی برای ایجاد برتری مقابل دورتموند استفاده کند. تیم دیگو سیمئونه در اکثر مواقع در ۱۵ ماه گذشته در متروپولیتانو غیرقابل نفوذ بوده و آنها همچنین به فرم خوب آنتوان گریزمن نیاز دارند تا امتیاز کسب کنند.

هر سه تیم توانایی صعود به جمع چهار تیم نهایی این رقابت ها را دارند و در این صورت حداقل یک تیم لالیگایی در فینال ژوئن که در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار می شود، حضور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

شماره مسی به این ستاره می رسد/ هیچکس به این پیراهن «نه» نمی گوید هالند بارسلونا را به رئال مادرید ترجیح می دهد

منبع: خبرورزشی