غرب چگونه از داخل جوانان ایرانی یارگیری می کند؟/ چرا به شروین جایزه «گرمی» ندادند

...

رسانه های لندنی- سعودی و ایضا داخلی روز دوشنبه ادعا کردند شروین حاجی پور برنده جایزه گرمی شده است.

درباره اینکه حاجی پور واقعا جایزه گرمی گرفته یا نه، نکاتی وجود دارد، اما مهم تر از این موضوع، رفتار غرب با جوانان ایرانی در راستای یارگیری از داخل ایران است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

۱: فارس پلاس اوایل مهرماه ۱۴۰۱ گزارشی تحت عنوان «آیا پروژه سال ۸۸ در حال بازنویسی است؟» منتشر کرد. در این گزارش به فرآیند گذار از میز مذاکره به سمت آشوب های کف خیابان در سال ۸۸ اشاره شد که چگونه منجر به اعمال سنگین ترین تحریم تاریخ جهان در سالگرد کودتای موسوی گردید.

یکی از تاکتیک های اجرا شده در وقایع پسا ۸۸، پروموت کردن سمپات های جریان معارض بود. فرهادی تبدیل به اولین ایرانی شد که اسکار دریافت کرد. زر امیرابراهیمی بابت فیلمی که فاقد بدیهی ترین مولفه های سینمایی بود، به عنوان اولین به اصطلاح بازیگر زن ایرانی، برنده نخل طلای بهترین بازیگر زن جشنواره کن ۲۰۲۲ شد. اکنون نیز جایزه ای نه چندان مهم توسط شخصی مهم همسر رئیس جمهور آمریکا به حاجی پور داده شد. هدف یارگیری است؛ همین

۲: این بحث کلیشه که جایزه سیاسی هست یا نه محلی از اعراب ندارد. همسر رئیس جمهور آمریکا برای پروموت جایزه روی سن می آید و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز برای آن رپرتاژ می رود مشابه همین مورد در ایران چگونه قضاوت می شد؟ نمونه مشابه قبلی این مورد در سال ۲۰۱۳ انجام شد که همسر رئیس جمهور اوباما به صورت ویدئوکنفرانس به فیلم ضد ایرانی و سطح پایین آرگو جایزه اسکار داد.

اعطای جایزه اسکار به بن افلک کارگردان فیلم ضد ایرانی آرگو به صورت ویدئو کنفرانس از کاخ سفید

چگونه است که جشنواره فجر در قالب سیاست می گنجد، ولی مراسم های شهیر آمریکا نظیر امی، گرمی و اسکار که شهرت جهانی دارند، صرفا به صورت هنری بررسی می شوند؟

آرگو در حالی جایزه اسکار بهترین فیلم را گرفت که رقبای آن لینکلن اسپیلبرگ و جانگوی آزاد شده تارانتینو بود. کاترین بیگلو در حالی اسکار بهترین کارگردانی را برای The Hurt Locker گرفت که رقیب او، جیمز کمرون، کارگردان پرفروش ترین فیلم تاریخ جهان آواتار بود. موارد مذکور نشان داد که ملاک اعطای جایزه هرچه باشد، لزوما شایستگی اثر نیست.


توییت نماینده ویژه آمریکا درباره جایزه حاجی پور

۳: بلوک آمریکا به هر دری می زند تا التهابات مجازی داخل فروکش نکند. از ۲۰۰ میلیون هشتگ فیک مهسا امینی و پمپاژ اطلاعات جعلی کشته سازی گرفته تا اخیرا بازی وکالت که تبدیل به مضحکه شده است. BBC فارسی و ایران اینترنشنال نیز هر از چندگاهی ویدئویی پخش می کنند که یک نفر در یکی از محلات بالای تهران شعار شبانه می دهد. جایزه به حاجی پور به نوعی حکم تنفس مصنوعی به براندازان مجازی را دارد که در افسردگی آشوب بی اعتنایی مردم هستند.

۴: ادعای جهانی شدن گفتمان عناد با نظام نیز صرفا مصرف شخصی به اصطلاح براندازان است؛ وگرنه در خود آمریکا نیز تمرکز بر روی تعداد جایزه گرمی بیانسه خواننده آمریکایی است، نه انقلاب توئیتری در ایران

۵: نکته دیگر این است که شروین حاجی پور جایزه معروف گرمی نبرده است.


پنج رشته ای که در سال ۲۰۲۳ به جوایز گرمی اضافه شد

در اینجا یک مغالطه کلامی توسط رسانه های داخلی و خارجی صورت گرفته است:

اول؛ مراسم سالانه جوایز گرمی ۲۰۲۳ Annual Grammy Awards مشتمل بر ۹۱ رشته Categorie موسیقی بود که پنج رشته آن اخیرا به گرمی اضافه شده است. حاجی پور در هیچ یک از این ۹۱ رشته حضور نداشته است که بخواهد برنده گرمی شود.

دوم؛ امسال یک بخش جانبی تحت عنوان بهترین آهنگ برای تغییر اجتماعی Best Song Social Change به گرمی اضافه شده است که تقدیرنامه آن تحت عنوان جایزه لیاقت ویژه است و ربطی به جایزه معروف گرمی ندارد. از طرفی، وب سایت گرمی اسامی کامل برندگان را منتشر کرده است نه اسمی از حاجی پور است و نه از بخش «Best Song Social Change» در رشته جوایز گرمی. در تاریخ گرمی تنها یک ایرانی این جایزه را برده است که او هم سال هاست مقیم ایران نیست. حتی این ادعا که کیهان کلهر قبل از این گرمی برده هم کذب است.

در واقع جریان غرب برای تحریک بیشتر جوانان ایرانی، جایزه ای را برای این فرد در نظر گرفته است تا موج آشوب های اخیر که به بهانه فوت مهسا امینی در کشور ایجاد شد، باز هم قربانی بگیرد و البته حاجی پور می داند که چه کسانی و با چه انگیزه ای، اسمش را در این مراسم برده اند.

منبع: فارس

منبع: اخبار سرگرمی باشگاه‌خبرنگاران