حقوق بشر غرب؛ بدون رتوش

...

چند روز قبل بود که در تجمع ضدانقلاب و عناصر سلطنت طلب در آمریکا از چهره ای رونمایی شد که به دلیل جنایات خود زندگی پنهانی و بی سر و صدا را انتخاب کرده بود. این چهره جنایتکار، کسی جز پرویز ثابتی، مسئول اداره سوم ساواک و رئیس ساواک تهران نبود.

مسئولیت اداره سوم ساواک برای سرکوب گسترده مخالفان رژیم ستم شاهی

اداره سوم ساواک، مهم ترین رکن ساواک در جهت برخورد خشن با مخالفان شاه بود که نقش مستقیم و مؤثری در حذف مبارزانی داشت که به نظام سلطنتی معترض بودند. زندان کمیته مشترک ضدخرابکاری در ردیف یکی از ادارات کل سوم ساواک قرار داشت که اکنون به موزه عبرت تغییر نام داده و می توان بخشی از جنایات رژیم پهلوی در سرکوب گسترده مخالفان را در آن دید.

در حقیقت مهم ترین مسئولیت اداره سوم ساواک، تجسس، مراقبت و تعقیب فعالیت های ضد رژیم شاهنشاهی بود و در زمان فعالیت ساواک، اساسی ترین وظایف ساواک را دنبال می کرد.

واکنش عفو بین الملل به جنایات ساواک

جنایت ها و اقدامات ناقض حقوق بشر توسط ساواک آن قدر گسترده و فاحش بود که موجب شد حتی سازمان عفو بین الملل که مورد حمایت غرب قرار دارد، در گزارشی که در سال ۱۹۷۶ در روزنامه واشنگتن منتشر شد، به این اقدامات واکنش نشان دهد و به این موضوع اذعان کند ۲۵ تا ۱۰۰ هزار نفر به دلیل مخالفت با رژیم ستم شاهی تحت شکنجه قرار گرفته اند.

در این گزارش به صراحت گفته شده است که «سرکوب مخالفان سیاسی بر عهده ساواک، پلیس مخفی ایران است که با بی رحمی شدید انجام می گیرد».

شکنجه روحی و جسمی، تجاوز، ضرب و شتم و آزار و اذیت خانواده های زندانیان، اعتراف گیری ساختگی جهت صدور احکام غیرعادلانه هم چون حبس های طویل المدت و اعدام فقط بخشی از اقدامات اداره سوم ساواک بود که مسئولیت آن را پرویز ثابتی بر عهده داشت.

چالش جدی غرب در دفاع از حقوق بشر با رونمایی از ثابتی

رونمایی از پرویز ثابتی در گردهمایی ضدانقلاب خارج نشین در کنار اینکه پرده از ماهیت کثیف و پلید عناصر سلطنت طلب برداشت، ادعا های حقوق بشری غرب و در رأس آن آمریکا را با چالش جدی مواجه کرد.

محاکمه مضحک کارمند سابق قوه قضائیه به دلیل نقض حقوق بشر در کنار زیست آزادانه جنایتکار اعظم

پوشالی و مضحک بودن ادعا های حقوق بشری زمانی بیشتر به چشم می رسد که یک کارمند سابق قوه قضائیه به نام حمید نوری هم اکنون در سوئد به دلیل آنچه که نقض حقوق بشر اعلام شده و در دادگاهی به دور از عدالت و فاقد صلاحیت محکومیت پیدا کرده و در حال حاضر زندانی است و تحت انواع شکنجه های روحی قرار دارد؛ اما یکی از ناقضان جنایت علیه بشریت و آزادی خواهی به نام پرویز ثابتی در غرب مدعی حقوق بشر آزادانه زندگی می کند و با شرکت در گردهمایی های ضدانقلاب سودای بازگشت به دوران اوج خود را دارد

پرویز ثابتی یکی از مهم ترین متهمان فراری دادگاه انقلاب است

کمال رئوف، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با خبرنگار مهر و با بیان اینکه پرویز ثابتی یکی از مهم ترین متهمان فراری دادگاه انقلاب در بدو پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود، گفت: این فرد سالیان سال تحت تعقیب بوده و هست و بر همین اساس در بی خبری زندگی می کرد، اما به یکباره در گردهمایی ضدانقلاب از او رونمایی شد.

این حقوقدان با اشاره به رفتار دوگانه کشور های غربی در مواجهه با موضوع حقوق بشر اظهار کرد: غرب و در رأس آن آمریکا همواره چنین جنایتکارانی را به عنوان مهره های پنهان خود نگهداری می کند تا در مواقع مورد نیاز از آن ها بهره برداری کند.

وی تصریح کرد: بسیاری از مبارزان سیاسی از گروه های مختلف و حتی اعضای سازمان تروریستی منافقین توسط این فرد و یا مأموران او تحت شکنجه قرار گرفتند؛ اما همچنان شاهد سکوت نهاد های حقوق بشری در خصوص این موضوع هستیم.

اقدامات قابل پیگیری حقوقی است

رئوف با تاکید بر اینکه پناه دادن آمریکا به پرویز ثابتی چهره تروریست پرور امپریالیسم را بیش از پیش آشکار ساخت، گفت: جنایات این فرد کاملا مستند است و در اسناد تاریخی و حقوقی ثبت شده که قابلیت تعقیب حقوقی و کیفری را در مراجع قضائی صالح دارد.

غیرقابل انکار است که سازمان تروریستی منافقین یکی از پایه های اصلی پرونده سازی برای حمید نوری به بهانه های واهی حقوق بشری در سوئد محسوب می شود؛ اما این سازمان تروریستی که خود کارنامه سیاهی در نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت دارد، در قبال جنایتکاری، چون پرویز ثابتی سکوت اختیار کرده که همین امر نشان دهنده اجماع تروریست های غرب نشین علیه ایران اسلامی و اغراض شوم آن ها است.

منبع: ایسنا

منبع: اخبار سرگرمی باشگاه‌خبرنگاران