ایران قربانی تروریسم؛ سکوت کشور های غربی درباره حادثه راسک

...

کلانتری شهر راسک در استان سیستان و بلوچستان به تازگی هدف حمله تروریستی قرار گرفت و در پی این حمله ۱۱ نفر از ماموران نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و چند نفر دیگر نیز مجروح شدند که حال برخی از آن ها وخیم است. گروهک تروریستی جیش الظلم مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

این جدیدترین حمله تروریستی است که علیه ایران صورت می گیرد و در پی آن غیرنظامیان و یا نیرو های پلیس به شهادت رسیده و یا مجروح می شوند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گروهک های تروریستی مختلف که از حمایت همه جانبه کشور های غربی نیز برخوردار هستند، دست به سلاح برده و به شیوه های مختلف از حمله مسلحانه گرفته تا بمب گذاری و انفجار اقدام به ترور مردم کردند.

در صدر این گروهک های تروریستی، منافقین قرار دارند که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی با اقدامات تروریستی خود مردم بی گناه بسیاری را به شهادت رسانده و یا مجروح کردند.

جنایت های منافقین در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به شهادت ۱۷ هزار ایرانی منجر شده است.

به جز گروهک تروریستی منافقین، گروهک های دیگری نیز هستند که در سال های اخیر دست به اقدامات تروریستی زدند و از جمله این گروهک ها، حرکه النضال و جیش الظلم هستند.

گروهک تروریستی جیش الظلم پس از نابودی گروهک تروریستی جندالشیطان اعلام موجودیت کرده و مسئولیت چندین عملیات تروریستی را که به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان منجر شده، بر عهده گرفته است.

آمریکا در دهه های اخیر فهرست بلند بالایی از اقدامات تروریستی و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از اقدامات تروریستی سازمان یافته را در منطقه رقم زده است.

جدیدترین اقدام تروریستی آمریکا، ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی بود که به دستور مستقیم رئیس جمهور وقت آمریکا در دی ماه سال ۱۳۹۸ به همراه ابومهدی المهندس و تعدادی از همرزمان خود در فرودگاه بغداد هدف حمله پهپادی قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی نیز در دهه های اخیر در بسیاری از ترور ها و اقدامات تروریستی یا به صورت مستقیم و یا در قالب حمایت از گروهک های دست داشته و ترور های بسیاری را علیه ایران مرتکب شده است.

بیشتربخوانید

حادثه تروریستی راسک ناراحت کننده و محکوم است

از جمله این اقدامات تروریستی، به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای کشورمان است که سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد با همکاری برخی عوامل دیگر آن ها را مرتکب شده است.

ایران بزرگترین قربانی تروریسم در میان کشور های جهان به شمار می رود که آسیب زیادی از اقدامات تروریستی دیده است؛ این اقدامات تروریستی از سوی افراد و گروهک هایی صورت گرفته اند که تحت حمایت همه جانبه غرب قرار دارند.

کشور های غربی و در راس آن ها آمریکا، به صورت مستقیم از این گروهک های تروریستی حمایت می کنند، آن ها را تامین مالی می کنند، سرکرده های این گروهک ها را پناه می دهند و امنیت آن ها را تامین می کنند.

موج اقدامات تروریستی علیه ایران در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی روی داده که غرب از ابزار های مختلف استفاده می کند تا ایران را «حامی تروریسم» در جهان معرفی کند.

این اتهام زنی در حالی صورت می گیرد که ایران بیشترین سهم را در مبارزه با تروریسم در منطقه داشته است.

ایران طی سال های اخیر ایران در مبارزه با داعش در کشور های عراق و سوریه نقش بسزایی را ایفا کرد و به خلافت خودخوانده این گروه تروریستی پایان داد.

کشور های منطقه همواره به این نقش ایران در مبارزه با تروریسم اذعان داشته اند و ایران علاوه بر مبارزه با داعش با کشور های منطقه در مبارزه با دیگر گروه های تروریستی نیز همکاری داشته است.

استاندارد ها دوگانه غرب
کشور های غربی و آمریکا هموار مدعی دفاع از حقوق بشر بوده اند و خود را «سردمدار مبارزه با تروریسم» در جهان می دانند، اما در قبال اقدامات تروریستی مانند آنچه در راسک روی می دهد رویکردی متناقض از آنچه در ادعا های آن ها بیان می شود، اتخاذ می کنند و هرگز چنین اقداماتی را محکوم نمی کنند.

اما موضوع تنها به سکوت آن ها در قبال چنین جنایت هایی ختم نمی شود و در بسیاری از موارد عوامل حملات تروریستی در پناه این کشور ها قرار گرفته و محافظت می شوند.

این استاندارد دوگانه در طول دهه های اخیر و تمامی اقدامات تروریستی جریان داشته است و در برخی موارد، آن ها خود برنامه ریز و طراح حملات بوده اند.

مفاهیمی مانند تروریسم از دیدگاه غربی ها تنها مواقعی مورد توجه قرار می گیرد که در جهت پیشبرد منافع آن ها نباشد و در این صورت است که فریاد مبارزه با تروریسم را سر می دهند.

منبع: میزان

منبع: اخبار سرگرمی باشگاه‌خبرنگاران