تأثیرات منفی ترافیک بر سلامت روان

...

هیچ فردی نمی خواهد در ترافیک گیر کند. تحقیقات مختلف نشان می دهد ترافیک می تواند برای سلامت ما مضر باشد. رفت وآمد های طولانی روزانه به دلیل کاهش زمان فعالیت بدنی می تواند آثار بدی بر سلامت جسمی هم داشته باشد. علاوه بر این، محققان کره ای در مطالعه ای بزرگ از ارتباط بین ماندن در ترافیک و به تبع آن طولانی شدن زمان تردد و بیماری های مرتبط با سلامت روان از جمله افسردگی خبر می دهند. مطالعه جدیدی که روی بیش از ۲۳ هزار نفر انجام شده، نشان می دهد که شهروندان کره جنوبی که روزانه بیش از یک ساعت در رفت و آمد هستند، ۱۶ درصد بیشتر از کسانی که کمتر از ۳۰ دقیقه رفت و آمد دارند، علایم افسردگی را تجربه می کنند.

پژوهشی روی ۲۳ هزار نفر

«دونگ ووک لی»، محقق بهداشت عمومی دانشگاه «اینها» در کره جنوبی و همکارانش داده های مربوط به بیش از ۲۳ هزار نفر را بررسی کردند. شرکت کنندگان این مطالعه در یک نظرسنجی به پرسش هایی بر اساس شاخص رفاهی سازمان جهانی بهداشت پاسخ دادند. نتیجه این نظرسنجی نشان می داد که میانگین زمان رفت و آمد روزانه ۴۷ دقیقه است؛ بنابراین اگر فردی ۵ روز در هفته کار کند، یعنی تقریبا ۴ ساعت در هفته در رفت وآمد خواهد بود. در عین حال، یک چهارم شرکت کنندگان از مجموع ۲۳۴۱۵ پاسخ دهنده، گزارش کردند که علایم افسردگی را تجربه کرده اند. اگرچه این مطالعه علت و معلولی را نشان نمی دهد، اما ارتباط بین رفت وآمد های طولانی و ضعف سلامت روان را در میان مردان مجردی که بیش از ۵۲ ساعت در هفته کار می کنند و بچه هم ندارند، به خوبی نشان می دهد. در میان زنان، رابطه بین زمان طولانی رفت وآمد و بروز علایم افسردگی در بین قشر کم درآمد و آن هایی که دارای فرزند بودند، بیشتر خود را نشان می داد.

بیشتربخوانید

تاثیر مخرب آلودگی هوا بر سلامت روانترافیک سنگین و بالاترین نرخ افسردگی

کره جنوبی ظاهرا سنگین ترین ترافیک ها و طولانی ترین زمان رفت و آمد را دارد و بالاترین نرخ افسردگی را در میان کشور های عضو OECD به خود اختصاص داده است. با این حال، تحقیقات کمی بین کشور های آسیایی درباره تاثیر سفر های طولانی مدت روی سلامت روان انجام شده است. سن، ساعت کار هفتگی، درآمد، شغل و نوع شغل ازجمله عواملی هستند که می توانند بر سلامت روان افراد تاثیر بگذارند. داده های این نظرسنجی ملی در کره جنوبی، روش های حمل ونقلی را که مسافران استفاده می کنند، مشخص نکرده است. با این حال، مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۸ روی حدود ۴۵۰۰ شرکت کننده در بریتانیا نشان می دهد تغییر روش تردد مثلا دوچرخه سواری یا پیاده روی می تواند سلامت روان را تقویت کند.

منبع: دیجیاتو

منبع: اخبار سرگرمی باشگاه‌خبرنگاران