اولین چیزی که در عکس می بینید چیست؟

...

تصویر زیر قرار است آن چیزی را که قلبتان واقعا به آن تمایل دارد آشکار کند، اما مزایای آن به همین جا ختم نمی شود. خطای دید های این چنینی در کنار بازی های فکری و معما ها و سایر چالش ها باعث تقویت مهارت های حافظه و توجه به جزئیات و در عین حال تقویت توانایی تفکر انتقادی شما می شوند.

آن ها همچنین درک جدیدی از عملکرد درونی ضمیر ناخودآگاه شما به دست می دهند.

مطالعات نشان داده که به چالش کشیدن مداوم خود با معما ها می تواند به کاهش خطر زوال عقل کمک کند که افراد زیادی با بالا رفتن سن با آن مواجه می شوند.

این نوع از خطای دید با عنوان «literal optical illusion» شناخته می شود به این معنی که دو یا چند تصویر در یک تصویر بزرگتر فشرده می شوند. اکثر افراد در نگاه اول بلافاصله یک تصویر را می بینند و ممکن است کمی طول بکشد تا متوجه همه تصاویر کوچک تر که تصویر کلی را تشکیل می دهند شوند.

در این خطای دید دو تصویر وجود دارد و آنچه در ابتدا مشاهده می کنید چیزی در مورد فرضیات و فرآیند های ناخودآگاه نشان می دهد که مغز شما برای تجزیه و تحلیل آنچه چشمانتان می بیند از آن کمک می گیرد. فقط افراد با ضریب هوشی بالا می توانند این تست های خطای دید را حل کنند.

اول چه می بینید؟
آنچه چشمان ما می بیند صد ها میلی ثانیه عقب تر از واقعیت است، زیرا مغز ما باید تصاویری را که مقابلمان قرار دارد، دریافت کرده و نحوه واکنش به آن ها را با سرعت بسیار بالا پردازش کند. این به این معنی است که برای حفظ امنیت خود باید به یک سری فرضیات تکیه کنیم.

بیشتر بخوانید

چند معمای تصویری سرگرم کننده برای آنهایی که چشمان تیزبینی دارند پاسخ

در این تصویر اگر ابتدا شاخه درختان را مقابل آسمانی متمایل به رنگ نارنجی می بینید ظاهرا از آن دسته افرادی هستید که حس ششم پرقدرتی دارید که در طول روز بر آن تکیه می کنید و بعید است به چیزی غیر از غریزه خود اعتماد کنید.

همچنین می تواند به این معنی باشد که شما فردی آرام، خونسرد هستید که از هم نشینی با خود لذت می برید و سکوت آزارتان نمی دهد.

اما اگر ابتدا یک ببر را دیدید به این معنی است که فردی مصمم و بااراده هستید که هرگز به تصمیمات خود شک نمی کنید، اما بعید است که به دنبال مشکل باشید و منتظر می مانید تا یک موضوع واقعا مشکل ساز شود و بعد برای مواجهه با آن وارد عمل می شوید.

اگر هر دو تصویر را همزمان دیدید احتمالا ترکیبی از این دو ویژگی شخصیتی را دارید.

انتشار این خبر دلیل بر تایید محتوای آن نمی باشد و صرفا از سایت روزیاتو بازنشر شده است

منبع: روزیاتو

منبع: اخبار سرگرمی باشگاه‌خبرنگاران