بسیج دانشجویی: برجام سند طلبکاری ملت ایران است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی طی بیانیه ای به مناسبت ۱۲ فروردین تاکید کرد: برجام که سند طلبکاری ملت ایران است به یک چک بلامحل تبدیل شده و هرگونه توافقی قبل از عذرخواهی طرف غربی و عمل به تعهدات قبلی‌اش زیبنده ملت ایران نیست. ...

به گزارش حوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور طی بیانیه ای به مناسبت ۱۲ فروردین تاکید کرد: در روز جمهوری اسلامی لازم است یادآوری کرد که مسلما راهبرد اصلی برای حل مشکلات مردم را باید داخل کشور جست وجو کرد و مولفه های آن نیز با نگاه به داخل قابل درک و کشف است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

با سلام و عرض ادب محضر مولایمان، صاحب الزمان عج و نائب بر حق ایشان امام خامنه ای و صاحبان اصلی انقلاب، مردم عزیز جمهوری اسلامی

ایران عزیز همواره آبستن حوادث مختلفی بوده و ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران نام نهاده شده است. روزی که تمامی صاحبان اصلی انقلاب به این حکومت آری گفته و حماسه ای تکرار نشدنی را در تاریخ این سرزمین رقم زدند و جمهوریت اسلامی را در راس امور قرار دادند.

مردم در حوادث تلخ و شیرین گذشته غیرت و تعصب خود را نسبت به این انقلاب نشان داده اند و پای این نظام و آرمان هایش ایستاده اند؛ وقایعی مانند دفاع مقدس در جنگی که هشت سال بر این سرزمین تحمیل گشت، تشییع با شکوه امام امت در خرداد ۶۸، یوم الله ۹دی و تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و اتفاقات دیگر نمونه ای از ایستادگی و حضور مردم انقلابی ما است که پای این نظام مانده اند اما نمی توان این نکته را پنهان کرد که بعضی سیاست های غلط دولت های گذشته و کم توجهی به آرمان های انقلاب، مشکلات معیشتی و اقتصادی ای را باعث شدند که گلایه و رنجش این مردم شریف را در پی داشته است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم با شعار دولت مردمی ، امید ی بر دل مردم عزیز  جهت حل این معضلات راه پیدا کرد و دولت محترم نیز تا حدودی توانست با برخی اقدامات به کنترل قیمت ها و تنظیم بازار بپردازد؛ اما به گفته کارشناسان، دولت برای تحقق شرایط مطلوب نیازمند تحول و تغییر در برخی ساختارهای اقتصادی کشور است که این تحول جز با داشتن ایده اقتصادی منسجم و دقیق محقق نخواهد شد.

سال ۱۴۰۱ بنا به تدبیر رهبر معظم انقلاب مدظله سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نام گذاری شده است و قطعا تمام مسئولین نظام اسلامی موظف به تحقق این شعار در سال پیش رو هستند و باید به آن جامه عمل بپوشانند، البته امیدواریم بتوانند با تحقق حقیقی و نه نمایشی این مهم به حل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم کمک کرده و پیشرفت نظام اسلامی را رقم بزنند.

در روز جمهوری اسلامی لازم است یادآوری کرد که مسلما راهبرد اصلی برای حل مشکلات مردم را باید داخل کشور جست وجو کرد و مولفه های آن نیز با نگاه به داخل قابل درک و کشف می باشد. امید به غرب و شرق برای حل مشکلات مردم از اساس غلط بوده و نباید فراموش کرد که نتیجه این امید به بیگانه جز خسران و عقب افتادگی کشور در این سال ها، نتیجه ای در برنداشته است.

در این روزها که جمهوری اسلامی درگیر مذاکرات با ۴ ۱ است، لازم به تاکید است برجام که سند طلبکاری ملت ایران است به یک چک بلامحل تبدیل شده و هرگونه توافقی قبل از عذرخواهی طرف غربی و عمل به تعهدات قبلی اش زیبنده ملت ایران نیست؛ هم چنین خاطر نشان می شود دولت محترم باید تمام تلاش خود را جهت خنثی کردن و لغو تحریم ها انجام دهد و در این راه ضمن رعایت چهارچوب ها و موازین تعیین شده توسط رهبر انقلاب، حفظ اقتدار و عزت ملی جمهوری اسلامی و حل مشکلات مردم را  سرلوحه کار خود قرار دهد.

در انتها ۱۲ فرودین را که نماد مردم سالاری دینی است به مردم عزیز و صاحبان اصلی این انقلاب تبریک گفته و از مسئولین نظام اسلامی انتظار داریم مردم سالاری را در اولویت اول امور خویش قرار دهند و تمام تلاش خود را جهت تحقق آرما ن های انقلاب اسلامی به عمل آورند.

والسلام علیکم و رحم الله و برکاته

انتهای پیام/

منبع: فارس‌نیوز