کارمزد تسهیلات پرداختی کشاورزان خسارت دیده به مدت یک سال استمهال می شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۳ بانک‌های عامل را موظف کردند کارمزد و جریمه دیرکرد تسهیلات پرداختی به کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه تا ۲۰۰ میلیون تومان با سررسید ۱۴۰۲ بخشیده و اصل تسهیلات را به مدت یک سال استمهال نمایند. ...

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز سه شنبه ۳ بهمن ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بند الحاقی تبصره ۷ ماده واحده این لایحه موافقت کردند. بر این اساس بانک های عامل موظف شدند کارمزد و جریمه دیرکرد تسهیلات پرداختی به کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه تا ۲۰۰ میلیون تومان با سررسید ۱۴۰۲ بخشیده و اصل تسهیلات را به مدت یک سال استمهال نمایند.

در بند الحاقی تبصره ۷ ماده واحده آمده است؛ بانک های عامل موظفند نسبت به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه های دیرکرد تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد ۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال با سررسیدهای تا پایان سال ۱۴۰۲ کلیه بهره برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه به ویژه سیل، سرمازدگی و خشکسالی اقدام و اصل تسهیلات را به مدت یکسال استمهال نمایند. بار مالی ناشی از این بند تا مبلغ یکصد و پنجاه هزار میلیارد ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از محل بند م ماده ۲۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ تضمین و پرداخت خواهد شد.

پایان پیام/

/

منبع: فارس‌نیوز