لایحه ارتقای امنیت زنان هفته آینده در مجلس بررسی می شود

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس، گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پیگیری لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار در مجلس، بررسی جزئیات این لایحه هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد. ...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، فاطمه پور در گفت وگویی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص تصویب قوانین حاوی مجازات سخت برای مقابله با ظلم به زنان و ضرورت پیگیری لایحه ارتقای امنیت زنان در برابر سوءرفتار، گفت: بعد از 12 سال لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار فروردین امسال به صحن مجلس شورای اسلامی آمد که کلیات آن با همراهی نمایندگان مجلس و با رأی 77 درصدی آن ها به تصویب رسید و ماده اول آن بررسی و برای رفع ابهام به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، ابهامات را بررسی و اصلاحات لازم را اعمال کردند و مصوبه نهایی کمیسیون به صحن ارسال شد، اما با توجه به اینکه بررسی لایحه برنامه هفتم در دستور بود، بررسی این لایحه در صحن به تعویق افتاد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: امروز مقام معظم رهبری در دیداری که با هزاران نفر از زنان و دختران داشتند، ضمن اشاره به ضرورت تصویب قوانین حاوی مجازات سخت برای حمایت از زنان در برابر سوءرفتار مردان، به ویژه در خانواده، به این لایحه اشاره داشتند و بر پیگیری این لایحه تأکید کردند.

قاسم پور افزود: به عنوان نماینده مجلس، ضمن قدردانی از بیانات رهبر معظم انقلاب نسبت به لایحه ای که در مجلس پیگیری می شود، به امید خدا بررسی جزئیات این لایحه 51 ماده ای هفته آینده در دستور کار جلسات علنی قرار می گیرد.

به گزارش فارس، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر  معظم انقلاب اسلامی در دیدار با هزاران تن از زنان و دختران، در بخشی از سخنانشان، خانه را محل آرامش و آسایش زن خواندند و تأکید کردند: رفتارهای بد شوهر مانند بددهانی یا آسیب زدن جسمی، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی راه مواجهه با اینگونه آسیب های درون خانواده را تصویب قوانین حاوی مجازات سخت دانستند و با اشاره به در جریان تصویب بودن قانونی در مجلس، گفتند: این قانون باید دنبال شود و ما هم سفارش می کنیم تا مجازات سختی برای مردانی که محیط خانه را برای زن ناامن می کنند، در نظر گرفته شود.

پایان پیام/

/

منبع: فارس‌نیوز