رئیسی مسکو را به مقصد تهران ترک کرد

رئیس جمهور که به منظور انجام سفری یک روزه، پیش از ظهر امروز به روسیه سفر کرده بود، دقایقی پیش مسکو را به مقصد تهران ترک کرد. ...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز پنجشنبه به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به مسکو سفر کرده بود، دقایقی پیش با بدرقه برخی مقامات این کشور مسکو را به مقصد تهران ترک کرد.

دیدار و گفت وگوی دوجانبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، نشست هیئت های عالی رتبه و گفت وگو و تبادل نظر درباره مسائل مشترک و مورد علاقه دو کشور به ویژه درباره مسائل اقتصادی و تحولات غزه محور برنامه های سفر رئیسی به روسیه بود.

رئیس جمهور پیش از بازگشت به تهران و پس از دیدار دوجانبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست مشترک هیئت های عالی رتبه اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و روسیه حضور پیدا کرد.

در این نشست مشترک طرفین به گفت وگو و تبادل نظر درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور پرداختند.

وزرای امور خارجه، راه و شهرسازی، نفت، رئیس سازمان انرژی اتمی و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همتایان روسی خود گفت وگو کردند.

طرفین در حضور روسای جمهور دو کشور در خصوص موضوعات دوجانبه و مورد توافق از جمله در حوزه انرژی، بانکی و پولی، حمل و نقل و کشاورزی گفت وگو و تبادل نظر کردند و ابتکارات جدیدی نیز برای تسریع در اجرای توافقات صورت گرفته مطرح شد.

پایان پیام/

منبع: فارس‌نیوز