دستغیب: بازنگری استانداردهای تفریغ بودجه در دیوان محاسبات کشور آغاز شده است

رئیس کل دیوان محاسبات کشور از آغاز بازنگری استانداردهای تفریغ بودجه در جهت اصلاح چهارچوب‌ها در تمام سطوح خبر داد. ...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید احمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور در نشست سیاستگذاری همایش بهبود بودجه ریزی در ایران، با بیان اینکه گزارش تفریغ بودجه هم نمی تواند ایستگاه مطمئنی برای حرکت در مسیر بودجه ریزی درست تر باشد، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای این همایش می تواند اصلاح چارچوب ها در تمام سطوح حتی تفریغ بودجه باشد. 

وی افزود: امیدوارم این اصلاح ساختاری بتواند ما را به نظام مالی عمومی مطلوب در کشور برساند، البته برای رسیدن به این هدف باید استانداردها مورد بازنگری قرار گیرد که این بازنگری در دیوان محاسبات کشور شروع شده است. 

رئیس کل دیوان محاسبات کشور، تهیه گزارش های سیاستی از همایش، به کارگیری یافته ها در تصمیم گیری ها و ارزیابی پاسخگویی های عمومی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: زمانی می توان گفت این همایش به هدف خود رسیده است که خروجی های آن در مصوبات مجلس و بودجه ریزی لحاظ شود و مجلس و دولت از آن بهره ببرند، چرا که نحوه مواجهه یافته های همایش با بدنه قانونگذاری و اجرایی کشور بسیار مهم است و آن را کاربردی تر و قابل بهره برداری تر می کند. 

علی کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور هم در سخنانی در این نشست با بیان اینکه باید واقعیت ها را در بودجه ریزی لحاظ کرد، گفت: از سال 1399 مقام معظم رهبری تأکید بر اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی کشور دارند، اما اقدام مؤثری در این خصوص صورت نگرفته است و با برگزاری چنین همایش هایی می توان برای پیشبرد این هدف گام های اساسی برداشت.

همچنین در این نشست دبیر همایش، رئیس دبیرخانه و رؤسای کارگروه های تخصصی گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند و در پایان از پوستر سلسله کارگاره ها و نشست های علمی و تخصصی همایش رونمایی شد. 

گفتنی است «همایش ملی بهبود روند بودجه ریزی در ایران؛ حکمرانی بودجه از تفریغ تا تدوین» با همکاری مرکز آموزش و برنامه ریزی دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت، دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران و پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی فعالیت خود را شروع کرده و در حال برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی است.

پایان پیام/

منبع: فارس‌نیوز