قالیباف در پیامی درگذشت حسن غفوری فرد را تسلیت گفت

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت مرحوم حسن غفوری‌فرد را تسلیت گفت. ...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت مرحوم حسن غفوری فرد را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس مجلس به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

إن ا لل ه و ان ا إلیه راجعون 

درگذشت خدمتگزار صدیق، یاور دیرین انقلاب و رهبری و چهره سخت کوش نظام، مرحوم دکتر حسن غفوری فرد موجب تأسف و تأثر گردید.

مرحوم دکتر غفوری فرد به عنوان فعال سیاسی خوش نام، دلسوز و مؤثر و مدیر اجرایی پرتلاش همواره منشأ خیر و اثرگذار بودند که سوابق ایشان ازجمله وزارت نیرو، نماینده ادوار اول، پنجم، هفتم و هشتم مجلس، استانداری خراسان، رئیس سازمان تربیت بدنی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و رئیس هیأت بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی گواهی بر روحیه خدمت و تلاش درراه پیشرفت و توسعه کشور بوده است. 

اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان آن مرحوم به مردم شریف ایران، دوستان، آشنایان و خانواده محترم، برای ایشان رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه پروردگار مسئلت می نمایم.

به گزارش فارس، حسن غفوری فرد استاد دانشگاه و رئیس سابق هیأت بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از تحمل بیش از یک سال بیماری، در سن 79 سالگی درگذشت.

مرحوم حسن عفوری فرد دارای مدرک دکترای ذرات هسته ای بوده است

همچنین مرحوم غفوری فرد دارای سوابق مدیریتی و اجرایی بسیاری در دوران جمهوری اسلامی از جمله وزارت نیرو، نماینده ۵ دوره مجلس، استانداری، ریاست سازمان تربیت بدنی و معاون رئیس جمهور، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه و نیز رئیس هیأت بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است.

مرحوم غفوری فرد در سال ۱۳۸۰ نیز  برای ریاست جمهوری کاندیدا شده بود.

پایان پیام/

/

منبع: فارس‌نیوز