نقش مرکز اعتدال سعودی در جریان خبری فضای مجازی/ مردم و مسئولان باور کنند که وسط یک معرکه جنگی هستیم

نماینده تهران در مجلس با اشاره به ماجرای مسمومیت دانش آموزان در برخی نقاط کشور گفت: مردم و مسئولان باور کنند که وسط یک معرکه جنگی هستیم. ...

به گزارش خبرگزاری فارس مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماجرای مسمومیت دانش آموزان در برخی نقاط کشور گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره فرمودند دستگاه ها و نهادهای امنیتی در اسرع وقت با عاملان این جنایت بزرگ برخورد قاطع و کافی خواهند کرد.

وی ادامه داد: اما نکته قابل توجه در این موضوع، نشر گسترده اخبار اشتباه و فاقد اعتبار و عجولانه از سوی برخی رسانه های ضد انقلاب و بازتاب آن در داخل است.

این نماینده مجلس با اشاره به فعالیت های ارتش سایبری عربستان سعودی، در ادامه افزود: در سال ۲۰۱۷ و بعد از پایان داعش در منطقه، شاهد ایجاد یک مرکز بزرگ در پایتخت عربستان سعودی بودیم و آن افتتاح مرکز اعتدال سعودی با پول های هنگفت نفتی بود که هدف اصلی آن مقابله با کشورهای همسو با تفکرات جبهه مقاومت در منطقه است.

همچنین توانگر به نقش آفرینی شبکه معاند سعودی اینترنشنال در جریان اغتشاشات اخیر کشور و التهابات بازار ارز طی ماه های اخیر اشاره کرد و گفت شبکه سعودی اینترنشنال بازوی رسانه ای مرکز سایبری اعتدال سعودی است .

وی با اشاره به اتفاقات چند ماه اخیر در کشور گفت: ما در موضوع اغتشاشات اخیر شاهد نقش آفرینی و میدان داری پررنگ
این شبکه معاند بودیم و در کنار آن بسیاری از اکانتهای بی هویت و غیر واقعی در شبکه های اجتماعی اقدام به موج آفرینی
و ترویج خشونت و مخابره اخبار کذب در بین فارسی زبانان و جوانان ایران زمین می کردند.

مجتبی توانگر با اشاره به سرمایه گذاری هنگفت آمریکا و عربستان در حوزه جنگ سایبری تاکید کرد: نمی توان در میدان جنگ بود اما از تجهیزات و تدابیر مناسب این نوع جنگ برخوردار نبود.

وی به تاکیدات چندباره مقام معظم رهبری در حوزه رسانه و فضای مجازی اشاره کرد و افزود: مسئولان باید باور کنند درگیر یک جنگ نرم و معرکه رسانه ای بزرگ هستیم و حتما می بایست به سرعت در حوزه رسانه و جنگ سایبری قوی تر و جدی تر از قبل ظاهر شویم.

وی افزود: برخی تصمیم گیران و تصمیم سازان تصور می کنند صرفا با محدودسازی و مسدودسازی مردم و فعالین متعهد عرصه فضای مجازی می توان با پول های هنگفت سعودی برخورد کرد این در حالی ست که ضمن آموزش سوادرسانه ای برای عموم مردم و مسوولین بایستی ابزار لازم در اختیار جوان مستعد و متخصص ایرانی قرار گیرد.

رئیس کارگروه اقتصاد دیجیتال مجلس در پایان تاکید کرد: البته ملت بزرگ و عزیز ایران هم با باور به شرایط جنگ رسانه ای و مجازی، نسبت به پذیرش برخی اخبار از سوی رسانه های معاند هوشمندانه تر عمل می کنند و با جلوگیری از نشر اخبار فیک و بدون منبع، مانع از این می شوند که فضای عمومی کشور، زمین بازی مراکزی چون مرکز اعتدال شود.

پایان پیام/

/

منبع: فارس‌نیوز