معاون وزیر کشور: استانداران بر اجرای طرح کالابرگ الکترونیک نظارت مستمر داشته باشند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، گفت:مقام‌ها و مسئولان استان‌ها در سراسر کشور بر روند اجرای طرح کالابرگ الکترونیک نظارت مستمر و دقیق داشته باشند. ...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محسن کوشش تبار نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان و اجرای طرح کالا برگ الکترونیک،گفت: ضروری است مصوبات در ارتباط با این طرح به صورت کامل اجرایی شده و مقام های محلی با برگزاری جلسات هماهنگی اجرای این مهم را به جد پیگیری و رصد کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، تأکید کرد: مقام ها و مسئولان استان ها در سراسر کشور بر روند اجرای طرح کالابرگ الکترونیک نظارت مستمر و دقیق داشته باشند.

در این نشست که نمایندگانی از وزارت تعاون، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، اتاق اصناف و برخی از مسئولان مرتبط با اجرای کالابرگ الکترونیکی از شرکت امیدپی و بانک سپه به صورت حضوری و معاونان اقتصادی استانداری های سراسر کشور و فرمانداران به صورت مجازی مشارکت داشتند، آخرین روند اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سراسر کشور و اجرای هوشمندسازی یارانه آرد و نان مورد بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر کشور در ارتباط با بروز برخی مشکلات نظیر پوشش کامل استقرار تجهیزات مورد نیاز برای اجرای طرح مزبور در روستاها در اولین فرصت ممکن و قبلا از تعطیلات نوروزی تأکید کرد: براساس اعلام مسئولان اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی، تاکنون ۲۳ هزار فروشگاه به خصوص فروشگاه های زنجیزه ای مشارکت کننده در آن به تجهیزات بارکدخوان این طرح تجهیز شده و با حمایت های لازم از شرکت متولی قرار است مابقی فروشگاه ها به خصوص در مناطق روستایی نیز به این دستگاه ها تجهیز شوند.

گزارش های موجود حاکی از آن است که از زمان اجرای کشور طرح کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی، روند تمایل مردم به خصوص در استان های سیستان و بلوچستان، تهران و قزوین رشد صعودی داشته و تاکنون ۷۲ هزار و ۵۰ خانوار با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد تومان از آن بهره مند شده اند که با توسعه آن به مناطق روستایی این آمار گسترش خواهد یافت.

در ادامه این نشست نیز موضوع هوشمندسازی آرد و نان که از امروز فاز اجرایی مرحله سوم آن در استان های مختلف کشور عملی شده است، از سوی شرکت کنندگان حضور و مجازی مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

براساس اعلام محمدحسن جلالی مدیرکل سهمیه بندی آرد شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، با اجرای هوشمندسازی آرد و نان در کشور در سالجاری نه تنها مصرف افزایش نیافته، بلکه تاکنون ۴ درصد در میزان مصرف صنف و صنعت آرد در مقایسه با سال قبل کاهش ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نزدیک بودن تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان و افزایش سفرهای نوروزی برای ۲۰ استان در سراسر کشور نیز سهمیه آرد مازاد در نظر گرفته شده است تا مشکلی در این ایام ایجاد نشود که این افزایش در سال های قبل فقط در ۸ استان زائر و مسافرپذیر نظیر خراسان رضوی و شمالی افزایش می یافت.

جلالی تصریح کرد: در اجرای طرح هوشمندسازی آرد و نان با نانوایی های متخلف برخورد خواهد شد و اگر میزان تراکنش های مالی نانوایی ها بیش از سهمیه آرد دریافتی آن ها باشد، سهمیه آرد آنان قطع شده و به تعزیرات معرفی می شوند.

کوشش تبار معاون اقتصادی وزیر کشور نیز در این ارتباط تصریح کرد: مقام ها و مسئولان استانی و محلی در سراسر کشور لازم است بر روند اجرای طرح هوشمندسازی آرد و نان نظارت داشته باشند تا بتوانیم براساس آمارهای دقیق روند امور را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمارها از منابع مختلف اخذ شده و با هم مقایسه می شوند، خاطر نشان کرد: لازم است تا مقام های محلی در تهیه گزارش ها دقت لازم را به عمل آورند چرا که تصمیمات کلان کشوری در این زمینه براساس گزارش های مزبور و مقایسه آنان با هم اتخاذ می شود و در غیر اینصورت نمی توانیم به هدف طرح که کاهش مصرف است ، نائل شویم.

در این نشست، نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران نیز خاطر نشان کرد: اجرای خوب و دقیق طرح مزبور می تواند رضایتمندی طرف های مختلف اعم از دولت، مصرف کنندگان و نانوایی ها را در پی داشته باشد.

پایان پیام/

/

منبع: فارس‌نیوز