طحان نظیف: مسیر جدید ارتباط مردم با شورای نگهبان راه اندازی شده است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: سامانه جامع ارتباطات شورای نگهبان مسیر ارتباطی جدید شورا با مردم است که در سال آینده که سال انتخابات است برای شکایات هم بیشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ...

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان طی سخنانی در برنامه تلویزیونی «صف اول» شبکه خبر که با موضوع عملکرد شورای نگهبان در سال 1401 و لایحه بودجه 1402، روی آنتن رفت، گفت: سال 1401 سال یکی از کارویژه های اصلی شورای نگهبان نظارت بر مصوبات مجلس بود. سال هایی هم که انتخابات است بیشتر به مسائل انتخابات پرداخته می شود و امسال تمرکز ما و رسانه ها بر مصوبات بود.

طحان نظیف افزود: در سال جاری تا امروز ۵۹ مصوبه مجلس در شورای نگهبان اعلام نظر شده که ۲۸ مورد لایحه و ۳۱ مورد طرح بوده است و ۱۲ مصوبه در همان مرحله ابتدایی تائید شد، ۲۴ مصوبه هم با رفت و آمد تائید شد و ۲۲ مصوبه هم در رفت و آمد است و انشالله به قانون تبدیل شود. یک مورد هم مورد هم بودجه است که در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: مصوبات فوق مشتمل بر ۷۷۷ ماده و ۳۷۰ تبصره بوده که در یک سال مورد بررسی و اعلام نظر قرار گرفته است. گاهی اوقات در باره یک ماده ساعتها ممکن است در شورا بحث شود که از این لحاظ اهمیت خاصی دارد.

طحان نظیف تصریح کرد: در سال جاری ۱۲۰ جلسه در شورای نگهبان داشته ایم.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: یکسری از اشکالات لایحه بودجه ۱۴۰۲ مواردی بود که مورد اشکال هیات عالی نظارت مجمع قرار گرفته بود که مجلس برخی را مرتفع و بر برخی اصرار کرد که امروز جلسه مجمع برای بررسی آن تشکیل و نتایج آن اعلام شد.

 طحان نظیف با بیان اینکه بودجه نقشه و اولویت های یکسال کشور است، گفت: در سال های اخیر از سوی دولت و مجلس اقدامات اصلاحی برای ساختار بودجه انجام شده اما تا وضعیت مطلوب فاصله دارد.

وی اضافه کرد: در بودجه باید ریز درآمدها، جامع نگری و تعادل و تراز درآمدها و هزینه ها لحاظ شود.

طحان نظیف تاکید کرد: برخی ابهامات مصوبه سامان دهی کارکنان دستگاه ها ازجمله ابهام در واژه ها و عبارات بکارگیری، مستمر، نیروهای شاغل، خدمت مستمر و مواردی دیگر بود که دیروز برای اصلاح به مجلس ارسال شد که پس از رفع و ارسال به شورا آن دوباره بررسی می کنیم.

وی اضافه کرد: هیات عالی نظارت مجمع هم ۲ اشکال به این مصوبه داشت.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: سامانه جامع ارتباطات شورای نگهبان مسیر ارتباطی جدید شورا با مردم است که در سال آینده که سال انتخابات است برای شکایات هم بیشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: تمام طرح ها و لوایح ارسالی به شورا و نظرات ما به آنها، متنش در سامانه جامع نظرات شورا و قابل استفاده عموم نخبگان است.

ادامه دارد...

/

منبع: فارس‌نیوز