فعال دانشجویی: مشارکت دو سویه مردم و مسئولان برای تحقق شعار سال ضروری است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا گفت: برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شعار سال، مشارکت دو سویه مردم و مسئولین و پیاده سازی سیاست های کلی اقتصاد ضروری است. ...

نرجس رضوانی نیا دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا در گفتگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس در مورد شعار سال، گفت: بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع و مجاوران حرم مطهر رضوی، بار دیگر تصویری دقیق و سرشار از جزئیات مفهومی و استدلالی از مسائل کشور را به ملت، اندیشمندان و امیدواران به انقلاب اسلامی ارائه کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب « رشد تولید ، مهار تورم » را شعار سال انتخاب کردند تا بار دیگر تاکید کنند که اقتصاد مسئله اساسی و مهم کشور است و بین این دو واژه یعنی رشد و تورم رابطه بلند مدت برقرار است.

رضوانی نیا در ادامه گفت: همانطور که همه می دانیم تورم نه تنها اقتصاد مملکت را زمین میزند بلکه سفره مردم علی الخصوص قشر کم درآمد را کوچک و کوچکتر می کند و فشار زیادی بر مردم وارد می آورد ، دقیقا همان چیزی که دشمن می خواهد.

وی افزود: طبق سخنان رهبر انقلاب راه حل این مشکل رشد تولید داخلی است تا بتوان از گرانی جلوگیری کرد، ایشان نیز در سخنرانی اخیر خود به جلوگیری از گرانی کالا ها تاکید اساسی داشتند که این امر مستلزم توجه اکید مسئولین مربوطه است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: راه حل دیگر برای رفع مشکلات اقتصادی پیاده سازی سیاست های کلی اقتصاد از جمله « جلوگیری از فرار مالیاتی » است که یکی از عوامل اصلی بیماری اقتصاد است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا در پایان گفت: مقام معظم رهبری بیان داشتند  که اگر از توانایی ملت استفاده شود می توان وضع تورم و معیشت را بهتر کرد،  طبق این فرمایشات و در کنار آن امید آفرینی هم باید صورت گیرد تا مردم بتوانند پا به پای این حکومت برای بهبود وضعیت فعلی جامعه تلاش کنند، پس تحقق این شعار به یک عامل اساسی بستگی دارد آن هم مشارکت دوسویه ی دولت و ملت است.

پایان پیام/

/

منبع: فارس‌نیوز