رئیسی: رابطه ایران و سوریه شرایط جدیدی را به نفع دو کشور رقم خواهد زد

رئیس‌جمهور گفت: بدون تردید سفر به سوریه نقطه عطفی خواهد بود در تاریخ کشورهای ایران و سوریه و تأثیر خود را بر توسعه دو کشور خواهد گذاشت و رابطه ایران و سوریه شرایط جدیدی را به نفع دو کشور رقم خواهد زد. ...

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در جریان سفرش به سوریه در جمع فعالان اقتصادی دو کشور گفت: بدون تردید این سفر نقطه عطفی خواهد بود در تاریخ کشورهای ایران و سوریه و تأثیر خود را بر توسعه دو کشور خواهد گذاشت.

وی افزود:کشورهای سوریه و ایران کلیه تهدیدها و تحریم های دشمن را تبدیل به فرصت کردند و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم بسیار زیاد بوده که برای دشمنان بسیار خیره کننده است و حتما این تهدیدها و تحریم ها در سوریه هم تبدیل به فرصت و باعث شرایط بهتر زندگی برای مردم عزیز سوریه خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: ما تجربیات خوبی در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، برق و کشاورزی داریم، در حوزه علم و فناوری گام های خوبی در کشور ایران برداشته شده است و اعلام می کنم که آمادگی داریم تمام این تجربیات را به فعالان عرصه های مختلف در کشور سوریه منتقل کنیم.

رئیسی در ادامه، گفت: برخی سخنان که شما اشاره کردید، مثل بانک مشترک در جلسات دیروز ما مطرح شد و وزرای راه و شهرسازی و اقتصادی دو کشور حضور داشتند و نتایج آن انشاءالله به زودی به شما ابلاغ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به استثنا شدن برخی کالاهای سوریه، این هم در توافق نامه ای که بین دو کشور تنظیم شده، درج شده است و فکر می کنم اگر این جلسه چند روز بعد تشکیل می شد؛ شما در جریان توافقات ما چه در سطح رئیس جمهور دو کشور و چه در سطح وزرای دو کشور در جریان قرار می گرفتید و بسیاری از مواردی را که مطرح کردید در راستای اراده دو کشور در توسعه روابط و شما تجار و بازاریان بر تحقق توافقات است که دو دولت در این سفر انجام دادند و این رابطه شرایط جدیدی را به نفع دو کشور رقم خواهد زد.

رئیس جمهور در پایان گفت: ما امیدواریم همچنان که در حوزه مقاومت ایستادگی در مقابل دشمن دولت و ملت سوریه خوش درخشیدند، در حوزه فعالیت های اقتصادی و تجاری هم انشاءالله با فعالیت های شما فعالان این عرصه و با فعالیت وزرای مسئول دو کشور خوش بدرخشید.

پایان پیام/

/

منبع: فارس‌نیوز