۱۴ شیوه مفرح و لذت بخش برای یادگیری زبان خارجی

...

استفاده از روش های مفرح و متفاوت می تواند این فرآیند را لذتبخش کند و کمک کند به اهداف زبانی خود بیشتر نزدیک شوید.

۱- از اپلیکیشن های آموزش زبان استفاده کنید

وبسایت ها و اپلیکیشن های آموزش زبان همه برای مفرح کردن یادگیری زبان هستند. برخی آن ها را ساده ترین راه برای یادگیری زبان می دانند. با تبدیل کردن کار یادگیری به چیزی شبیه به بازی های موبایلی می توانید به خودتان انگیزه دهید. این کار همچنین باعث می شود امر یادگیری برای شما تداعی گر موفقیت و پاداش باشد.

۲- از شبکه های اجتماعی محلی استفاده کنید

گرچه شبکه های اجتماعی بزرگ مانند توییتر و اینستاگرام در همه ی نقاط دنیا محبوب هستند، اما برخی کشور ها شبکه های اجتماعی مخصوص به خود را هم دارند.

۳- دوستان جدید پیدا کنید

یادگیری زبان امری اجتماعی، حتی اگر به تنهایی در حال یادگیری باشید. پیدا کردن دوستان جدید برای صحبت با آن ها به زبانی که در حال یادگیری اش هستید، هم کار یادگیری را مفرح می کند و شما را از یک گروه برخوردار می کند که با آن ها می توانید بر روی زبان جدید خود کار کنید. مثلا می توانید در گروه های فیسبوکی عضو شوید که اعضای آن مشغول یادگیری همان زبان جدید شما هستند. بعد از آن، بسته به شرایط می توانید ملاقات های حضوری یا مجازی با آن ها ترتیب دهید.

۴- از بازی های ویدئویی چند نفره بهره بگیرید

اگر اهل بازی های ویدئویی هستید می توانید از بازی های چند نفره ی مورد علاقه ی خود برای برقراری ارتباط با بازیکن های دیگر از سرتاسر دنیا کمک بگیرید. این کار را می توانید با تغییر زبان خود در بخش تنظیمات بازی انجام دهید. حتی می توانید پیش از شروع، بازی استریمر های Twitch را تماشا کنید تا ایده ای از اینکه بازی چگونه خواهد بود پیدا کنید.

۵- زبان تلفن همراه خود را تغییر دهید

این روز ها همه ی ما زمان زیادی را پای تلفن همراه خود صرف می کنیم. با تغییر تنظیمات زبان تلفن همراه زمان مواجهه ی زبانی خود را در زندگی روزمره تان افزایش خواهید داد. در ابتدا شاید دشوار به نظر برسد، اما کلمات زیادی یاد خواهید گرفت.

۶- با دستور پخت زبان اصلی آشپزی کنید

یادگیری درباره ی یک فرهنگ جدید می تواند با آشنایی با غذا های جدید و مهیج همراه باشد. می توانید بعضی از آن ها را خودتان در خانه درست کنید. اگر اگر دستور پخت غذا ها را به زبان اصلی بخوانید، هم تمرینی می شود برای خواندن Reading ، هم لغات جدید یاد می گیرید و هم با جزئیات فرهنگی زیادی آشنا می شوید.

۷- ویدئو های آموزشی ببینید

تماشای ویدئویی های آموزش انجام یک کار یا ساخت یک چیز که به ویدئو های DIY Do It Yourself/ خودت انجام بده معروف اند، یک راه خوب برای سنجش مهارت درک مطلب Comprehension است. همراهی تصاویر با لغات می تواند به شما کمک کند لغات جدیدی را از طریق کانتکست Context یاد بگیرید.

۸- از مطالعه و شنیدن اخبار بین المللی بهره بگیرید

خواندن اخبار بین المللی و گوش دادن به آن ها روشی عالی برای استفاده از زبان جدید در زندگی روزمره هستند. متن اخبار نوشتاری و گفتاری، هر دو به نحوی طراحی می شود که برای مخاطبان ساده و قابل فهم باشند. هر چه بیشتر متوجه شوید، بیشتر از وقایع دیگر نقاط دنیا باخبر خواهید شد.

۹- پادکست گوش کنید

اگر اهل پادکست باشید این شیوه مخصوص شما است. گوش دادن به پادکست هایی که هدف آن ها آموزش زبان است می تواند بسیار تأثیرگذار باشد. وقتی زبان تان بهتر شد به سراغ پادکست هایی بروید که درباره ی موضوعات دیگر، اما به زبان جدید شما هستند.

۱۰- فیلم و سریال ببینید

پیدا کردن فیلم و سریال های بین المللی در اینترنت کار دشواری نیست. ابتدا با زیرنویس زبان خودتان آن ها را تماشا کنید و بعد که زبان تان بهتر شد می توانید با زیرنویس زبان اصلی یا حتی بدون زیرنویس ببینید. علاوه بر این می توانید فیلم ها و سریال های مورد علاقه ی خود را با دوبله ی زبان جدیدتان ببینید درصورت موجود بودن .

۱۱- زندگی تان را تعریف کنید

شاید روش عجیبی به نظر برسد، اما می توانید صحبت به زبان جدیدتان را حتی زمانی که تنها هستید هم تمرین کنید. کار های روزمره یا اتفاقاتی که طی روز برایتان رخ داده را با صدای بلند برای خودتان تعریف کنید. با این کار احساس راحتی بیشتری نسبت به کلماتی که به زبان می آورید پیدا خواهید کرد و به صحبت کردن درباره ی کار هایی که بیشتر اوقات انجام می دهید، عادت می کنید.

۱۲- کتاب بخوانید

کتابخوانی شاید برای همه کار مفرحی نباشد، اما به خاطر داشته باشید که قرار به استفاده از ادبیات ثقیل نیست. هر چه لغات زبان جدید شما را داشته باشد، قابل استفاده است. رمان های تصویری و کتاب های کمیک برای زبان آموزان مبتدی مفرح هستند و آن ها را به ادامه ی یادگیری تشویق می کنند. ترجمه ی رمان های سبک و مورد علاقه تان به زبان جدیدتان هم گزینه ی مناسبی است. حتی می توانید از کتاب های کودکان استفاده کنید. این کتاب ها نه تنها ساده هستند، بلکه چیز های زیادی می توانید از آن ها درباره ی عرف و ارزش های یک فرهنگ یاد بگیرید.

۱۳- خاطره نویسی کنید

خاطره نویسی به زبان جدید خود، شیوه ای ساده برای گره زدن زبان به زندگی روزمره است. یک مزیت دیگر این روش این است که می توانید به عقب برگردید و سیر پیشرفت تان را ببینید. در ابتدا تا می توانید کار را ساده پیش ببرید، بعد که زبان تان بهتر شد، خروجی پیچیده تری خواهید داشت.

۱۴- با حیوان خانگی تان صحبت کنید

اگر از بلند صحبت کردن به زبان جدیدتان می ترسید، صحبت با حیوان خانگی تان راهی ساده برای داشتن یک تمرین بدون قضاوت است. درست است که حیوان خانگی تان توانایی پاسخ به شما را ندارد، اما مزیت این روش این است که دیگر خبری از ترس از اشتباه نخواهد بود.

منبع: روزیاتو

منبع: اخبار سرگرمی باشگاه‌خبرنگاران