سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بارئیس دیوان محاسبات کشور دیدار و گفتگو کرد

سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با حضور در دیوان محاسبات کشور با دکتر سید احمدرضا دستغیب رئیس کل این نهاد نظارتی دیدار و گفتگو کرد. ...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با حضور در دیوان محاسبات کشور با سید احمدرضا دستغیب رئیس کل این نهاد نظارتی دیدار و گفتگو کرد.

دستغیب در این دیدار با اشاره به اهمیت امنیت غذایی کشور از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی خواست تا با تمهیدات علمی و عملی، زیر ساخت های لازم برای این موضوع را تقویت کنند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده وزارت جهاد کشاورزی از ظرفیت مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در حوزه کشاورزی و دامپروری، استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا در این حوزه را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان در استان ها و شهرستان ها، خواستار توجه بیشتر به این قشر زحمتکش شد و با تاکید بر لزوم تسهیل گری هرچه بیشتر اخذ مجوزهای کسب و کار در حوزه کشاورزی، تولید محصولات زراعی و دامپروری، تصریح کرد: جامعه کشاورزان و دامداران کشور به هیچ وجه نباید نقصان و کمبودی را در حوزه حمایت از زراعت و دامداری احساس کنند.

دستغیب ضمن تاکید بر لزوم توجه به انضباط و شفافیت مالی، اظهار داشت: رصد و نظارت مداوم بر شرکت های دولتی و شبه دولتی می تواند زمینه ساز پیشگیری از تخلفات باشد.

رئیس کل دیوان محاسبات همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان «مهار تورم و رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق شعار سال، می تواند موضوع کنترل قیمت ها باشد که در صورت اجرایی شدن مناسب آن شاهد اثرات مثبتی در این حوزه خواهیم بود.

در ادامه این دیدار، سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، با تشریح برنامه ریزی های انجام شده در حوزه حمایت از بخش کشاورزی و دامپروری، گفت: تثبیت قیمت ها از جمله کارویژه های مهم این وزارتخانه است تا بتوانیم به سهم خود برای عملیاتی کردن شعار سال نقشی ایفا کنیم.

وی با اشاره به اتخاذ سیاست های تشویقی برای تولیدکنندگان در زمینه تسهیل صادرات، اظهار داشت: مصمم هستیم تا در راستای تحقق امنیت غذایی کشور، مبارزه با فساد و عدالت محوری را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم.

پایان پیام/

/

منبع: فارس‌نیوز